Stig-oMedlem sedan aug. 20065 inlägg Jeg skal forsøke å lage meg en liten hjemmeside, og i den forbindelse har jeg støtt på ett problem. Kjører med frames på siden (upper, main, down). Og i den som jeg kaller for "upper" ønske jeg å ha en logo samt en liggende java meny. Problemet er at java menyen ikke overlapper "main" vinduet, og det fører til at den istedenfor overlapper logoen, samt at deler av menyen forsvinner. Noen som har løsningen på hvordan jeg får menyen til å rulle nedover over "main"?
Her er en link så dere kan se problemet selv...
http://dreambone.net/forslag1/
Trenger også hjelp til å få linkene i menyen til å åpnes i "main"
Programmet jeg bruker for å lage menyene heter Sothink DHTMLMenu.
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg 1. skip frames..
Det är den bästa lösningen ;)
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Fuel skrev:
1. skip frames..
Det är den bästa lösningen ;)
Tänkte säga detsamma, sen kör på listmenyer istället ;)
Stig-oMedlem sedan aug. 20065 inlägg
Tengblad skrev:
Tänkte säga detsamma, sen kör på listmenyer istället ;)
Tanken bak at jeg kjører med frames er at jeg skulle slippe å ha meny på alle sidene. Så da blir det ikke så mye å oppdatere når jeg har gjort en forandring.
Hva menes med listemenyer?
Finnes det ingen løsning på mitt problem, eller er det bare veldig vannskelig å få til?
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Välkommen till wF! :)
Du kan använda server side include istället, eller på annat sätt inkludera menyn (och annat upprepande innehåll) på serversidan.
foo.shtml:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<html>
<head>
<title>Foo</title>
</head>
<body>
<!--#include file="nav.html" -->
<h1>Foo</h1>
<p>...</p>
</body>
</html>
nav.html:
<ul>
<li><a href="/">Hem</a></li>
<li><a href="foo.shtml">Foo</a></li>
<li><a href="bar.shtml">Bar</a></li>
</ul>
zcorpan skrev:
Välkommen till wF! :)
Du kan använda server side include istället, eller på annat sätt inkludera menyn (och annat upprepande innehåll) på serversidan.
foo.shtml:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<html>
<head>
<title>Foo</title>
</head>
<body>
<!--#include file="nav.html" -->
<h1>Foo</h1>
<p>...</p>
</body>
</html>
nav.html:
<ul>
<li><a href="/">Hem</a></li>
<li><a href="foo.shtml">Foo</a></li>
<li><a href="bar.shtml">Bar</a></li>
</ul>
Hmm, må bare innrømme at jeg er helt grønn på dette!
Får jeg lov å legge deg til min msn for å få hjelp?
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Jag har ett par länkar till dig:
Använd gärna forumet för att ställa fler frågor, men om du vill kan du lägga till mig på MSN.
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg Så här kan du göra ( jag hade lite att göra :) )
Stig-oMedlem sedan aug. 20065 inlägg Valget falt på iframes.
Men har problemer med å få satt iframes ruten til å stå i center.
Dere finner den her: http://dreambone.net/forslag2/
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg varför frames ? frames för en vanlig websida är en dålig lösning såvida du inte har en web-aplikation som kräver det.
Personligen så tycker jag såna där menyer är väldigt irriterande då man far runt med musen så rullar massa menyer upp & ner :l
Ang iframe rutan
<iframe src="velkommen.html" name="myIframe" id="myIframe" target="_parent" frameborder="0" style="position:absolute; width:870; height:444; top:127; left:173; z-index:1" align="middle">
Prova byt till:
<iframe src="velkommen.html" name="myIframe" id="myIframe" frameborder="0" style="width:870; height:444;">
Fuel skrev:
varför frames ? frames för en vanlig websida är en dålig lösning såvida du inte har en web-aplikation som kräver det.
Personligen så tycker jag såna där menyer är väldigt irriterande då man far runt med musen så rullar massa menyer upp & ner :l
Ang iframe rutan
<iframe src="velkommen.html" name="myIframe" id="myIframe" target="_parent" frameborder="0" style="position:absolute; width:870; height:444; top:127; left:173; z-index:1" align="middle">
Prova byt till:
<iframe src="velkommen.html" name="myIframe" id="myIframe" frameborder="0" style="width:870; height:444;">
Løsningen ble å forandre position:absolute til position:center
Når det gjelder menyen, så er det mulig å bare la den rulle ned når man trykker på den. Så det er mulig jeg fikser det.