webForumDet fria alternativet

Skugga

17 svar · 704 visningar · startad av Lasse H

Lasse HMedlem sedan aug. 20051 506 inlägg

Jag skulle vilja piffa upp designen lite på sidan

https://www.tjuvgods.se

kanske genom att lägga en skugga runt hela layouten.

Andra förslag beaktas också gärna.

Hur gör jag en skugga?

Bifogar css koden:

DykarnMedlem sedan mars 2005149 inlägg

<div align="center">
</div>
kanske skulle vara natt smat en backgrundsbild typ en snygg fading eller liknande

Dykarn skrev:

<div align="center">
</div>
kanske skulle vara natt smat en backgrundsbild typ en snygg fading eller liknande

funderat på att centrera faktiskt

bakgrundsbild är ju också en bra idé

fasr jag skulle i alla fall vilja ha en skugga runt hela latoutem....

SprayMaphiaMedlem sedan jan. 2004128 inlägg

Om du menar en mjuk "fadad" skugga, så gör den i Photoshop eller något annat bildbehandligsprogram. Det är bara IE (mig veterligen) som stöder skuggor i CSS.

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Jag tycker sidan är väldigt fin som den är... vilket inte var svar på din fråga :) Killarna och tjejernas alster är väl de som ska "synas" och då kan jag uppleva att sådant som bakgrunder, skuggor och liknande blir lite grann av tjuvar... som stjäl blicken.
Däremot så finns det en hel del att göra när det gäller koden. Du kan väl ha som målsättning att få sidorna att validera och bli "tillgängliga" för funktionshindrade först... blir mitt förslag. :)
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.tjuvgods.se%2F

aspMedlem sedan aug. 2002733 inlägg

tanten >> De felen är ju löjliga, se på va den anmärker.

tanten skrev:

Killarna och tjejernas alster är väl de som ska "synas" och då kan jag uppleva att sådant som bakgrunder, skuggor och liknande blir lite grann av tjuvar... som stjäl blicken.

Du har nog rätt i det.
Designen som sådan får nog vara så som den är.
Måsta lägga mer energi på att förbättra bilderna i silveravdelningen i stället..:-)

überfuzzMedlem sedan apr. 2006409 inlägg

Jag tycker att menyn känns lite skev... Jag skickar med en dump så får du se hur det ser ut i min burk. Vidare tycker jag att ni ska skriva ut i fall det rör sig om en våldsbrottsling eller inte. Jag skulle inte kunna tänka mig att köpa något av en våldsbrottsling och på så vis stödja den.

dump.jpg
JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

überfuzz skrev:

Vidare tycker jag att ni ska skriva ut i fall det rör sig om en våldsbrottsling eller inte. Jag skulle inte kunna tänka mig att köpa något av en våldsbrottsling och på så vis stödja den.

Kollar du upp vissa saker som du köper att de inte tillverkats av barn?

Nä, men jag tycker att sånt borde stå. Själv?

Nä, det kollar jag inte uop, men jag bryr mig inte om vem som gjort vad, än vilket brott personen har begått.

slut på OT

Varför frågar du mig ifall jag kollar upp det..? Ja med tanke på att du inte bryr dig.

Men då kommer du alltså köpa vissa prylar från den sidan pga vilket brått de har begått då?
Om det är 3st personer som gjort ett sexuellt, ett narkotika och en bilstöld, vilken skulle du då välja, eller vilket brott skulle du kunna köpa ifrån?

Nä, det kommer jag inte att göra, men jag tycker att det borde stå. Anledningen till det är att jag tror att personer som vill göra det kan tänkas ta det i beaktning. Ponera att jag skulle stå inför det val du ställer upp för mig... Sexbrott, inte en chans narkotika ja kanske bilstöld ja. Jag frågar än en gång: Varför vill du veta det? Du bryr dig ju inte själv...

überfuzz skrev:

Jag tycker att menyn känns lite skev... Jag skickar med en dump så får du se hur det ser ut i min burk.

Hur menar du att menyn känns skev?
Tycker den ser okej ut :q

Kolla ca 10px till höger om diverse. Där ligger det vita fältet samt menyn över tjuvgods.se-bilden. Kan du inte flytta ner menyn samt läs-fönstret ett par tre pixlar, så att det vita fältet inte lappar över?

Nu såg jag en sak till. Är det absolut nödvändigt att ha det telenr på hemsidan? Om det inte är det tycker jag att du ska ta bort det. Du kan ha tex ett formulär i stället. På så vis slipper du ha @dresser telenr osv. så vem som hälst kan se det.

überfuzz skrev:

Kolla ca 10px till höger om diverse. Där ligger det vita fältet samt menyn över tjuvgods.se-bilden. Kan du inte flytta ner menyn samt läs-fönstret ett par tre pixlar, så att det vita fältet inte lappar över?

Det har du ju rätt i
Ska se om jag kan fixa det
Det stör ju nu när jag ser det

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)