Jag undrar hur man ska skriva i HTML koden för att få saker (bilder/text) att komma inflygandes från skärmkanten.
Jag vet att man kan göra det i frontpage, men jag har tappat bort mina papper där jag skrev av hur det gjorde.
4 svar · 858 visningar · startad av Nisseman
Jag undrar hur man ska skriva i HTML koden för att få saker (bilder/text) att komma inflygandes från skärmkanten.
Jag vet att man kan göra det i frontpage, men jag har tappat bort mina papper där jag skrev av hur det gjorde.
I frontpage så lade du säkert de bilder du ville skulle åka in från kanten mellan
<marquee> och </marquee>
fast det studs bara av IE så det e inte så bra att använda....
Om du kan DHTML så kan du istället lägga dina bilder i ett lager och göra en funktion som flyttar lagret från ena sidan till den andra eller hur du nu vill ha det...
//Martin
[Redigerat av M@rtin den 22 jan 2000]
Nej jag hade tänkt mig dynAnimation.
Jag fick ett sådant av en kompis nu men det fungerade tyvärr inte.
Såhär såg det ut:
<script language="JavaScript" fptype="dynamicanimation">
<!--
function dynAnimation() {}
function clickSwapImg() {}
//-->
</script>
<body onload="dynAnimation()" language="Javascript1.2">
<p dynamicanimation="fpAnimflyBottomRightFP1" id="fpAnimflyBottomRightFP1" style="position: relative !important; visibility: hidden" language="Javascript1.2">Texten</p>
[Redigerat av Nisseman den 22 jan 2000]
<html>
...
<span id="flygplan" style="position: absolute; left: -100; top: 100;">flygplan</span>
<script language="javascript">
ns=(document.layers) ? 1:0;
ie=(document.all) ? 1:0;
var x=(-100);
y=setInterval("flyg()",10)
function flyg() {
x+=10;
if(x>200) clearInterval(y)
if(ie && x<201) document.all['flygplan'].style.left=x
if(ns && x<201) document['flygplan'].left=x
}
</script>
...
</html>
[Redigerat av RGB den 22 jan 2000]
Tack!
Jag ska försöka förstå hur det fungerar!
dynAnimation har jag skrotat nu, för det fungerade inte med bilder och det är ju uppbyggt av frontpage.