CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Någon som har nåt bra tips på hur man kan få lite snyggare knappar på hemsidan. Jag tänkte styra det hela med css kommer inte på hur jag ska göra riktigt.
Det ultimata är ju något som sticker ut som knapparna man får om man har windows xp's tema aktiverat.
Om någon är sugen på att dela med sig av sin .,buttonClass vore ju toppen.
stephanMedlem sedan feb. 2006117 inlägg .confirm {
font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:10px;
padding:3px;
font-weight:bold;
border-width:1px;
border-style:solid;
-moz-border-radius: 3px; /* rounded corners only works in firefox/gecko */
border-radius: 3px; /* rounded corners only works in firefox/gecko */
background-color:#1F992B;
color:#ffffff;
border-color:#333333;
/* IE-only: */
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient
(GradientType=0,StartColorStr='#6FD179',EndColorStr='#1F992B');
}
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg Tack ska du ha stephan, det där ser väldigt läckert ut i mozilla!! Önskar IE hade något motsvarande... Går det göra samma sak i internet explorer?
Mozilla skulle kunna behöva någon typ av gradient på det viset.... varför följer inte alla webläsare samma standard?????? grrrr :x
stephanMedlem sedan feb. 2006117 inlägg Inget av dessa trix tror jag är standard så därför blir det olika i olika webläsare.
Jag tycker det men mina styles ovan blir snyggast i IE (PC). Men det ser ok ut i FF också.
CatZMedlem sedan jan. 20022 440 inlägg jag missade att tabort //IE+ONLY, därför det inte blev så snyggt först, håller med, men bara en sådan sak som rundade hörn gör underverk för hur en sida uppfattas.
Tack ska du ha igen!
stephanMedlem sedan feb. 2006117 inlägg
CatZ skrev:
jag missade att tabort //IE+ONLY, därför det inte blev så snyggt först, håller med, men bara en sådan sak som rundade hörn gör underverk för hur en sida uppfattas.
Tack ska du ha igen!
Oj. Jag la till kommentaren i efterhand utan att kolla att det funkade. Ändrade css-koden i mitt inlägg så inte fler får samma problem.
TroxyMedlem sedan mars 20041 505 inlägg
CatZ skrev:
varför följer inte alla webläsare samma standard?????? grrrr :x
Därför att det inte finns någon uppsatt standard för hur CSS ska påverka formulärsfält.
Här är en intressant artikel som jämför hur CSS påverkar formulärsfält i olika webbläsare och plattformar.
http://www.456bereastreet.com/archive/200410/styling_even_more_form_controls/