webForumDet fria alternativet

Div hamnar fel i IE

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

1 svar · 289 visningar · startad av stephan

stephanMedlem sedan feb. 2006117 inlägg

Jag försöker integrera en ny modul på en gammal sajt som använder en gammal tabell-struktur. Jag har inte tid/möjlighet att bygga om sajten utan behöver bara lösa ett problem som uppstått. Vilka fullösningar som helst är tillåtna, bara det ser bra ut och funkar.

Sidan är en söksida och problemet är att sökresultaten hamnar fel i Internet Explorer, men ser ut precis som det ska i Firefox. Dessutom göms hela sökresultatet ibland i Internet Explorer. (har haft liknande problem och löst det med zoom:1 i CSS:en för vissa element men nu har jag inte fått till det)

Jag har skalat bort en del skit för att koden ska bli mindre grötig (dock fortfarande väldigt grötig och inte nåt man skulle vilja möta i en mörk gränd sent på kvällen).

Jag bifogar 2 bilder. En på firefox där sökresultaten hamnar där de ska och en på IE där resultaten inte hamnar som de ska.

HTML-koden och CSS-koden validerar förutom några små fel i CSS:en, men det är förhoppningsvis inget som påverkar detta (det har det iaf inte gjort på andra ställen där jag använt samma).

HTML-koden och CSS-koden var för lång för att inkludera här.

Länk till koden:
Kod

ff.gifie.gif
stephanMedlem sedan feb. 2006117 inlägg

Ingen som har nån idé på lösning?

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)