svenMedlem sedan aug. 2001383 inlägg Jag har en tabell där rubrikraden har färg som är definerad i tabellen. Går det på något sätt att definiera detta i CSS inklude filen så att om jag vill ändra färg, bara behöver göra det en gång. Visar koden så som den ser ut nu.
<!-- #include file="../../text.css" -->
</head>
<body>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="308">
<tr>
<td width="205" bgcolor="#FFE0C1">Namn</td>
<td width="43" bgcolor="#FFE0C1">Ändra</td>
<td width="54" bgcolor="#FFE0C1">Ta bort</td>
</tr>
<%
SQL = "SELECT * FROM user"
set RS = db.Execute(SQL)
do while not rs.EOF
%>
<tr>
<td width="205"><a href=userstat.asp?do=<%=rs("ID")%>><%=rs("name")%></a></td>
<td width="43">
<p align="center"><font face="Webdings"><a href=fixuser.asp?do=<%=rs("ID")%>>a</a></font></td>
<td width="54">
<p align="center"><font face="Webdings"><a href=deleteuser.asp?do=<%=rs("ID")%>r</a></font></td>
</tr>
<%
rs.MoveNext
loop
%>
</table>
Eller var jag otydlig? (nu igen *L*)
------------------
/Sven
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg En CSS-fil kan man med fördel inkludera på detta sätt:
<link rel="stylesheet" href="fil.css">
------------------
/Tor
www.tor.nu
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Byt ut td mot th med align=left om texten skall ska vara vänsterjusterad. Sen i css-filen skriv: th {background-color: #FFE0C1;} eller så kan du sätta i bgcolor="#FFE0C1" i tr.
------------------
Skönhet kan man köpa sig, men jag tror jag köper mig en visselpipa
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg När jag hämtar data från databaser så brukar jag kalla rubrikraderna för TH istället för TD för att särskilja dessa åt i CSS-filen.
Om det följer någon standard vet jag inte men är ganska praktiskt vid användandet av sql-frågor.
[r]
Ser nu att jag inte var ensam om det i.a.f. ;)
[/r]
[Redigerat av FlashX den 15 okt 2001]
svenMedlem sedan aug. 2001383 inlägg Skall testa detta...
Tackar för hjälpen....
------------------
/Sven
Självklart ska man använda sig av <th>. Det är ju table-header. Men man ska inte skriva align="left" i taggen. Istället skriver man text-align: left; i stilmallen.
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg align=left ger väl samma resultat som att inte ange något alls?
Onödigt med extra kod...
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Med th så blir texten centrerad.
------------------
Skönhet kan man köpa sig, men jag tror jag köper mig en visselpipa
svenMedlem sedan aug. 2001383 inlägg Funkar... Men nu blir texten fet... Vilket jag inte riktigt hade tänkt mig....
Gåt detta att fixa?
------------------
/Sven
FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg [r]
Sitter alla online just nu :)
Dino, så sant...
[/r]
[Redigerat av FlashX den 15 okt 2001]
Jepp, med CSS..
font-weight: normal;
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
svenMedlem sedan aug. 2001383 inlägg Lysande Erik.... Nu skall jag vara glad resten av kvällen.... Tack
------------------
/Sven