Usch, tabeller... Hmmm... De validerar inte. Tabelltaggarna är felplacerade.
Varför hamnar allt runt content boxen konstigt?
11 svar · 622 visningar · startad av logitech
Varför hamnar allt runt content boxen konstigt?
Usch, tabeller... Hmmm... De validerar inte. Tabelltaggarna är felplacerade.
Alla > och andra saker som är med rött ska jag ändra elelr ta bort?
Alla fel bör ju rättas till, men det är td, tr och table som berör din design, så rätta dessa först. Det kan vara att du har glömt en <td> någonstans eller placerat dem i fel ordning så <tr> har kommit före eller liknande. Tabeller är ganska bökigt, därav mitt "usch" :-)
jag får detta ofta vid bilder..
Line 51 column 108: required attribute "ALT" not specified.
...right.png" width="5" height="396" alt></td>
Jag lägger till alt""> men det funkar ju ändå inte?!
då säger den att jag ska ta bort en ". sen en " och sen när jag gjort det står det att jag ska ta in alt""> igen... och jag har gjrt allt med td, tr och table men sidan buggar sig fortfarande
logitech skrev:
jag får detta ofta vid bilder..
Line 51 column 108: required attribute "ALT" not specified.
...right.png" width="5" height="396" alt></td>Jag lägger till alt""> men det funkar ju ändå inte?!
då säger den att jag ska ta bort en ". sen en " och sen när jag gjort det står det att jag ska ta in alt""> igen... och jag har gjrt allt med td, tr och table men sidan buggar sig fortfarande
Testa alt=""
dvs ...right.png" width="5" height="396" alt=""></td>
men jag har redan testat det.. när jag gör det står det att jag ska ta bort ett " från alt="" så det blir alt=" och när jag gjort det ska jag ta bort ett till alt= och när jag gjort det så står det attjag ska ha alt=""
På de ställen som jag sett att du ändrat alt så har du inte med likhetstecknet. viktigt med alt=""
Prova med att ta bort % i de tre td som ligger bredvid varandra... tror det kan vara där som förskjutningen ligger. Du har dessutom mer än 100%, men efterom du har en width på bilden i td mitten så tror jag inte du behöver mer än den, men är lite osäker.Testa
Tack tanten det har blivit en hel del resultat ifall du går in på sidan igen ( http://latinoo.no-ip.com/goandsingit/inedex.html )
men jag har fortfarande 3 små fel..
<table width=100 height=100 border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
( - vid Height=100 så får jag ett fel på 1 i height=100. varför? - )
...gn="center" valign="bottom" background="gottie/content.jpg"> </td>
( - Jag får fel vid " i background=" - )
sen om ni tittar på content boxen så är den inte helt rak. hur gör jag för att ordna det?
Kalabalik... Häst på Rymmen!
Nu känns det som att mina gamla tabellkunskaper ligger för långt borta i minnet. Tror inte du får ha height eller background i tabeller på det sättet. Tror du måste lägga in style i stället. Säkert någon annan som kan det bättre eller titta i några trådar tidigare.
Kommer tillbaka om en stund om du inte fått ett svar då. Nu ska hästen tas om hand efter att vi fått tillbaka andningen:-). ..
Ursäkta!
<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="height: 100%;">
och
<td width="779" height="33" align="center" valign="bottom" style="background: url(dinbild) no-repeat;" > </td>