webForumDet fria alternativet

Hjälp med hemsida (kika in för att se problemet)

HTML & CSS

11 svar · 622 visningar · startad av logitech

Medlem sedan dec. 2004209 inlägg
Frågan#1

Varför hamnar allt runt content boxen konstigt?

http://latinoo.no-ip.com/goandsingit/inedex.html

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Usch, tabeller... Hmmm... De validerar inte. Tabelltaggarna är felplacerade.

http://validator.w3.org/

Alla > och andra saker som är med rött ska jag ändra elelr ta bort?

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Alla fel bör ju rättas till, men det är td, tr och table som berör din design, så rätta dessa först. Det kan vara att du har glömt en <td> någonstans eller placerat dem i fel ordning så <tr> har kommit före eller liknande. Tabeller är ganska bökigt, därav mitt "usch" :-)

okej :) tack

EDIT: alltså jag fattar inte :P har du msn? skulle behöva direkt hjälp :P

jag får detta ofta vid bilder..

Line 51 column 108: required attribute "ALT" not specified.
...right.png" width="5" height="396" alt></td>

Jag lägger till alt""> men det funkar ju ändå inte?!

då säger den att jag ska ta bort en ". sen en " och sen när jag gjort det står det att jag ska ta in alt""> igen... och jag har gjrt allt med td, tr och table men sidan buggar sig fortfarande

Medlem sedan mars 20021 239 inlägg

logitech skrev:

jag får detta ofta vid bilder..

Line 51 column 108: required attribute "ALT" not specified.
...right.png" width="5" height="396" alt></td>

Jag lägger till alt""> men det funkar ju ändå inte?!

då säger den att jag ska ta bort en ". sen en " och sen när jag gjort det står det att jag ska ta in alt""> igen... och jag har gjrt allt med td, tr och table men sidan buggar sig fortfarande

Testa alt=""
dvs ...right.png" width="5" height="396" alt=""></td>

men jag har redan testat det.. när jag gör det står det att jag ska ta bort ett " från alt="" så det blir alt=" och när jag gjort det ska jag ta bort ett till alt= och när jag gjort det så står det attjag ska ha alt=""

Medlem sedan nov. 20051 596 inlägg

På de ställen som jag sett att du ändrat alt så har du inte med likhetstecknet. viktigt med alt=""
Prova med att ta bort % i de tre td som ligger bredvid varandra... tror det kan vara där som förskjutningen ligger. Du har dessutom mer än 100%, men efterom du har en width på bilden i td mitten så tror jag inte du behöver mer än den, men är lite osäker.Testa

Tack tanten det har blivit en hel del resultat ifall du går in på sidan igen ( http://latinoo.no-ip.com/goandsingit/inedex.html )

men jag har fortfarande 3 små fel..

<table width=100 height=100 border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
( - vid Height=100 så får jag ett fel på 1 i height=100. varför? - )

...gn="center" valign="bottom" background="gottie/content.jpg"> </td>
( - Jag får fel vid " i background=" - )

sen om ni tittar på content boxen så är den inte helt rak. hur gör jag för att ordna det?

Kalabalik... Häst på Rymmen!
Nu känns det som att mina gamla tabellkunskaper ligger för långt borta i minnet. Tror inte du får ha height eller background i tabeller på det sättet. Tror du måste lägga in style i stället. Säkert någon annan som kan det bättre eller titta i några trådar tidigare.
Kommer tillbaka om en stund om du inte fått ett svar då. Nu ska hästen tas om hand efter att vi fått tillbaka andningen:-). ..
Ursäkta!

<table width="100%"  border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="height: 100%;">
och
<td width="779" height="33" align="center" valign="bottom" style="background: url(dinbild) no-repeat;" >&nbsp;</td>
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)