echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg Hejsan,
håller på att utveckla en sida till ett företag. Tänkte, att nu gör vi något roligt - vi sätter en border.
Det består av en content som är position:relative, därefter en child-div med position:absolute, positionerad högst upp till vänster, med 2 child divs i sig som är floatade right och left, respektive, för att skapa hörnen. Content har bordern ner, child 1 till denna har bordern högst upp och de två floatade har hörnen som bakgrund.
Ganska enkelt alltså. Men nej då, jag tror att jag har hittat någon ny bugg i IE - för såhär har jag minsann aldrig sett den misshandla en sida innan. Låt oss hoppas IE7 är bättre (ngt som ni får chansen att kolla när jag lägger sidan i "kolla min hemsida").
Så den här tråden är mest för att generellt sett whina lite på IE och visa hur det kan se ut ;).
Henke
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg clear:both; efter dina två divar som är flotade left och right?
echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg Nej, det har jag inte. Varför skulle jag vilja det? Jag har nämligen satt höjd på min position:absolute div. Float tar ut divvarna ut "the flowed layout", så att säga. Men tack ändå, för du hjälpte mig hitta felet med bordern högst upp: missade en enhet.
Problemet med den upprepade border under h2, centrering av wrappern och marginalerna på min ul kvarstår dock.
Men jag behöver inte riktigt hjälp ännu. Den är fortfarande under utveckling, så jag ska hacka lite när jag har gjort den färdig i Firefox och Opera. Tack ändå Okkido :).
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Ja varför skall det vara så stor skillnad på IE och Firefox?
Kan man inte tvinga MS att följa standard?
Eller tänker jag fel!
echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg
Lasp skrev:
Ja varför skall det vara så stor skillnad på IE och Firefox?
Kan man inte tvinga MS att följa standard?
Eller tänker jag fel!
^^ jo vi kan skicka hotmail. (läs det på svenska ;))
Skämt åsido så blir väl IE7 bättre enligt IE-blog. Jag bryr mig inte så mycket om vilken webbläsare mina besökare använder så länge som den klarar av css ordentligt. Så om nu ie7 får ett uppsving, så må det vara hänt. Huvudsaken är att man kan utveckla normalt för den.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg
echoSwe skrev:
^^ jo vi kan skicka hotmail. (läs det på svenska ;))
Ok, vad är varmpost?
- - - -
Jag har stora förhoppningar på IE7, vi får se vad tiden utvisar.
mvh
echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg
@nders skrev:
Ok, vad är varmpost?
Hot är ett svenskt ord. Och mail använder jag som ett svenskt ord.
Alternativt hotmejl då ;)
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Äh, http://www.hotbrev.com/ heter det ju :-)
(en gammal klasskompis till mig)
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Inte för att ge svar på din fråga. Men det känns som att du gör det jobbbigare för dig än vad det behöver vara? Inte ska du behöva använda position alls, iallafall inte av hur jag avläser den rätta bilden.
echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg Okkido: Jag tycker inte det är jobbigt att använda position. Jag skrev den koden på 3-4 minuter. Men hur hade du gjort?
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Jag ser att att webläsarna tar upp bilderna olika.
Så om det är en standard skall skicka Hotbrev Bra uttryck.