Tjena
Jag undrar om det går att göra så att en siffra visas som upphöjd i css, alltså så att det blir 2^2 fast andra tvåan är en liten ovanför den andra. Om det inte går så kanske det går i htmlkod.
/Magnus
14 svar · 992 visningar · startad av MagnusJ
Tjena
Jag undrar om det går att göra så att en siffra visas som upphöjd i css, alltså så att det blir 2^2 fast andra tvåan är en liten ovanför den andra. Om det inte går så kanske det går i htmlkod.
/Magnus
Ska det vara CSS funkar denna variant:
<style type="text/css">
.superscript{
font-size: 0.65em;
vertical-align:top;
}
</style>
...
2<span class="superscript">64</span>
tanten skrev:
Blir lite mindre kod med
2<sup>64</sup> och sup{color:blue:} {
Jo men han ville ju ha en CSS-lösning?
Det där funkade prima, tack så mycket för hjälpen!
Vet, men kunde inte låta bli att supa ändå, blir ju mindre krångel då...eller?
tanten skrev:
Vet, men kunde inte låta bli att supa ändå, blir ju mindre krångel då...eller?
Den där gjorde min dag! Tack! :e
zcorpan skrev:
zcorpan... Hur gör du för att skicka oss dit? Har försökt komma på det några gånger. Har för få hjärnceller... På w3:s sidor tror jag att jag förstår, men tycker du lyckas få till det på andra ställen också...
tanten skrev:
zcorpan... Hur gör du för att skicka oss dit? Har försökt komma på det några gånger. Har för få hjärnceller...
Vad menar du?
tanten skrev:
På w3:s sidor tror jag att jag förstår, men tycker du lyckas få till det på andra ställen också...
...såsom tex?
zcorpan
Jag menar Skapa en länk till ett stycke på en sida.
Måste det finnas ett märke på sidan man gör det till eller kan man få till en länk på annat sätt?
Jaha. Jag länkar till en "fragment-identifierare" eller "ankare"; ett element med id="foo" eller en <a name="foo">.
Ok, tackar så jättemycket, ska försöka med det nästa gång det finns behov av det. Lyckas jag inte då så återkommer jag... :bire