RickardMedlem sedan maj 2001284 inlägg
Har et litet problem...
en kod som ser ut så här:
<font face="bookman oldstyle" size="3" color="silver"><b>
<div align="center">
<center>
<table border="1" width="796" height="87">
<tr>
<td width="125" height="87" bgcolor="#CA01F5"><b>E-mail/namn:<br><a href="mailto:<?=$rad["mail"]?>"><?=$rad["namn"]?></a></td>
<td width="509" height="87" bgcolor="#2500F9"><b>Meddelande:<br><font color="silver"><?=$rad["inlagg"]?></font></td>
<td width="140" height="87" bgcolor="#CA01F5"><b>Datum/tid:<br><font color="silver"><?=$rad["datum"]?></font></td>
</tr>
</table>
</center>
</b>
</div>
Lägger in med hjälp av PHP information i mitten cellen (Inlägg:)
nu är det som så, att jag vill göra så att cellen har ett helt fast värde..
den FÅR inte bli större än ett visst antal pixlar.
Dom andra cellerna får visserligen inte bli för stora dom heller..
Men dom skall hålla det storleks värdet som är angivet nu även om det bara är tre tecken som skrivs in i varje cell..
Det skall altså se ut på samma sätt vare sig det är mycket eller lite text, dock får fälten gärna bli högre (height) om det blir mer text.. (Dom skall fyllas med max 266 tecken + två radbrytningar)
Hoppas ni förstår vad jag menar och att ni kanske kan hjälpa mig...
arroMedlem sedan okt. 200154 inlägg
Se till att summan av alla 'width' i dina tdtaggar blir lika mycket som 'width' i tabletaggen, så ska det funka.
När det finns marginal att fylla ut, förstorar webläsaren efter behov.
------------------
/arro
Tack arro...
det är bara det, att jag inte under några som helst omständigheter vill att det skall bli en horisontell scroller på sidan...
Vertikal OK, men ABSOLUT INTE en horisontell...
Inte ens om fönstret är mindre än tabellen?
Ok, isåfall får du göra ett frameset, förslagsvis med en enda frame som täcker hela fönstret, och där sätta scrolling=no.
Eller blanda in JavaScript...
------------------
/arro
jojo, men nu asså, jag vill ju att det skall vara bestämt värde på widhten på tabellerna...
tabellerna får gärna bli större vertikalt, men inte horisontellt....
förstår du hur jag menar?
Eller skriver vi i kors på varandra?? =)
Eftersom informationen som ska presenteras läses in från en databas, bryts inte långa rader som skickats från ett formulär, och orsakar att tabellcellerna blir större.
Löses genom att lägga till:
wrap="hard"
i textarea-taggen.
------------------
/arro