webForumDet fria alternativet

roterande bilder

7 svar · 643 visningar · startad av Gimbo

GimboMedlem sedan dec. 20001 626 inlägg

Hejsan,

vet inte om det är möjligt med css eller om man måste blanda det med javascript, men skulle vilja loopa ut 5bilder från databasen som jag sedan skulle vilja visa en efter den andra, som en gif bild med 5bilder typ hoppas ni förstår vad jag menar inget avancerat utan att bilderna skall växlas i ngn form av rotator, fading och sådant är inte nödvändigt då bilderna växlas.

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Då får du blanda in javascript.

någon som har ngt enkelt script färdigt?

echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg

tack för den, men tyvärr så skulle det där inte fungera för mig, så jag loopar ut bilderna längre ner på sidan, och i detta exempel så måste jag lägga in bilderna i javascriptet mellan head taggarna

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Nja, det är väl inget problem, antingen slumpar du fram bilderna överst, eller så lägger du javascriptet längre ned, även om det är felaktigt.

Det beror på hur noga du är. Jag hade valt alternativ ett, om jag hade behövt göra det. En extra fråga till databasen tar inget. Fast, du hämtar ju dem redan, varför inte loopa ut dem i head också???

BromsMedlem sedan sep. 2002188 inlägg

du kan ju köra scriptet i head och sedan skriva ut bilderna vart du har lust.. scripten skall enligt rekommendationerna ligga i head och endast i head :p

zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Broms skrev:

du kan ju köra scriptet i head och sedan skriva ut bilderna vart du har lust.. scripten skall enligt rekommendationerna ligga i head och endast i head :p

Vilka rekommendationer?

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)