miramiraMedlem sedan maj 200610 inlägg
Hej å hå!
Passar på att tacka för alla tips och förklaringar angående mitt problem med a:active igår. Nu funkar det fint.
Men jag har en ny fråga! På min hemsida vill jag "baka" in en liten gästbok och ett bildgalleri. Detta har jag gjort med hjälp av en iframe. Frågan är om det går att lösa på något annat sätt eftersom bilderna och gästboken ska ligga "inbakade" på sidan. Jag vill inte länka vidare till några andra sidor utan dem sidorna ska passa in i min grundmall.
Tacksam för svar...
tantenMedlem sedan nov. 20051 658 inlägg
Hej miramira och välkommen till wf!
Har väntat på att någon annan skulle svara dig först, som kanske förstod vad du ville. Men jag känner mig som ett stort frågetecken. Kan du försöka skriva om frågan lite? Vad menar du med "baka in" och då i vad?
mvh
tanten
miramiraMedlem sedan maj 200610 inlägg
Hej å tack!
Ja jag kanske var lite diffus i min fråga. På min hemsida har jag valt att använda samma utseende på alla undersidor som på min index sida. När det kommer till sidorna som ska innehålla bilder och gästbok har jag kört vidare på min "grundmall" och sen med hjälp av en iframe lagt bilderna och gästboken i dem. Detta är väl det enda sättet när det gäller att få in mycket innehåll på sån liten yta som möjligt.
Min fråga var om det gick att lösa detta utan att för den delen använda sig av iframes? Ska man lägga innehållet inom ett par divar eller...? Vad finns det för allternativ om man vill komma ifrån det här med frames ?
cayaMedlem sedan aug. 2005514 inlägg
hur bygger du din sida idag?
har du tillgång till gästboken, dvs databas etc eller är det en extern gästbok. om inte så går det alldeles utmärkt att lägga in gästboken som en egen sida