Jag har en massa text dold på en sida, som bara visar sig vid hover. Nu tolkar IE det som att den måste ge en massa plats åt det och när man nått botten på sidan så kan man scrolla neråt en bra bit till. VäldigtiIrriterande fast det egentligen inte gör så mycket. Men kan man på något sätt få IE att sluta direkt efter foten?
Har försökt med den på alla divar som är inblandade och även på body, Men IE är så envis... x( :x :)
tror nästan man måste ta till ett hack eller nåt :q fast jag vet inte. Kan inte minnas jag råkat ut för detta tidigare.
Jag gjorde så att jag ändrade {text-indent:-999px; ...} till 0px för att få fram innehållet på skärmen och när jag lät DOM visa vad som händer så ser det ut som på bilden och då scrollar även ff neråt...
Någon idé om man kan få även IE att inte räkna in detta? :i
Eller om någon vet om detta är något man får leva med så svara gärna med det, så jag slipper slita mitt hår :)
Nipon, problemet har inte att göra med visningen av texten. Lite svårt att förklara men det fungerar perfekt vid hover. Om du ser på bilden igen så är det bara nerscrollat till hälften. När man inte hovrar så kan man scrolla ännu längre ner fast jag vill att den ska sluta. Jag vill att IE ska göra på samma sätt som ff att när man skjutit bort texten från skärmen med text-indent så ska scrollningen neråt sluta när man kommit ner till foten. Nu hade jag satt text-indent till 0 bara för att se vad IE sysslade med :) För det är också så att när man hovrar så visar sig inte texten där som DOM visar heller, då lägger den sig över sidan, och inte under foten. :OO så egentligen begriper jag ingenting :l
Visar en bild till när hovertext med bild är framme och att den finns inne på sidan och inte under foten... . då kan man också se att scrollbaren är i botten , men så fort man lämnar hover så blir det som på den tidigare bilden. Man kan scrolla en mil ner. :OO
Tack för försöken att hjälpa, men det verkar inte som det finns någon annan som har någon lösning heller, så det är väl bara att acceptera att det får se ut så då. :(
Sidan är långt ifrån klar och finns bara där när jag testar så jag får i så fall återkomma med länk om jag inte lyckats lösa problemet när sidan blir offentlig.
Jag har tagit bort all kod förutom det som det handlar om för att utesluta att det var något annat som spökade.
Finns det någon nu som kan se problemet med att IE lägger på så mycket scroll neråt när man inte hovrar? Jag har markerat platserna för hovern med svart streck på bilden. http://gotlandssidor.se/kyrkan.html
Jag har tagit bort all kod förutom det som det handlar om för att utesluta att det var något annat som spökade.
Finns det någon nu som kan se problemet med att IE lägger på så mycket scroll neråt när man inte hovrar? Jag har markerat platserna för hovern med svart streck på bilden. http://gotlandssidor.se/kyrkan.html
Hovern kommer där den ska men det blir fortfarande en lång scroll nedåt i IE
Jag önskar Nipon att det vore så enkelt. Jag la dit din kod nu, dra i hop sidan så du bara ser halva kyrkporten neråt, låtsas att du har en handdator. Kan du scrolla då i IE? Jag kan det inte...
Någon mer idé? :bire Glömde skriva Tack Nipon så du får en skål för försöket :)