Hej
Frames kan ha fördelen genom att dessa alltind finns där. Mest praktiska är de väl i samband med webshops.
Samtidigt är de problematiska, tex i samband med sökmotorer etc.
Någon gång så kom jag in i en hemsida som hade en intressant finess (förbaskat för att jag glömde att kika in i koden). Det var ett slags lager, som hela tiden fanns där ovanpå. Oavset hur man scrollade etc.
En annan sak var att den förblev justerad, även när man ändrade fönsterstorleken på IE. Och så funkade den bra i FireFox.
Eftersom jag vill ha nåt som alltid finns, tex längst upp (exempelvis kassa i en webshop), så skulle jag vilja höra vilka alternativ det finns.
Om vi säger så, att sidans övre del behöver ha en 40 pixlar reserverade till det här "lagret" (precis som om man hade skapat ett frameset med 40 pixlar längst upp), så har dokumentet under alltid en övre marginal på tex 40. På så vis så hamnar aldrig något under "lagret", som för alltid är osynligt.
Självklart så kan sidan få ha en scroll. när man scrollar, så får sidan lov att hamna under "lagret".
Sammanfattningsvis så söker jag efter något som har en exakt position och som alltid är ovanpå allt annat. Det ska vara kompatibelt med de vanliga webbläsare.
Räcker det med nån div månne tro?