webForumDet fria alternativet

frames på andra servrar

0 svar · 201 visningar · startad av HammerBoy

HammerBoyMedlem sedan feb. 2006144 inlägg

Jag har stött på ett intressant problem.
En stor organisation har en hemsida. Organisationen har en underavdelning som ville ha en egen hemsida. Den hemsidan ligger på en annan webserver och under en annan domän. Genom en framelösning så ser det ändå ut som att man är på den stora organisationens domän fast man surfar runt på underavdelningens domän. Det är ju inget konstigt med det men underavdelningen har ett forum som i sin tur ligger i ett frameset. Nu vill man från underavdelningens sida kunna länka direkt till forumet men man vill ju inte bara få upp undersidan utan t.ex. menyn och de andra sidorna runt om. Jag har då skapat en kontroll så att undersidans frameset läses in med rätt undersida. Det funkar helt ok men... allt detta sker ju på undersidans webbserver vilket betyder att man helt lämnar huvudorganisationens webserver och domän vilket betyder att det i adressfältet står underavdelningens domännamn.

Kan jag på något vis göra så att jag får in huvudorganisationens domännamn i adressfältet med alla frames och undersidor trots att jag försöker surfa in direkt på en undersida som finns på underavdelningens webserver? (Jag kommer självklart inte åt huvudorganisationens webserver)

Genererad på 388 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb