webForumDet fria alternativet

[Löst] CSS: Bakgrunden försvinner.. vad har jag missat?

HTML & CSS

2 svar · 403 visningar · startad av sl0k

Medlem sedan maj 2005562 inlägg
Frågan#1

/red Så klart man kommer på lösningen så fort man postat en tråd om det.
Lösningen var pinsamt enkel dessutom... css filen inkluderades från mappen css/ och eftersom jag använde relativa sökvägar till filerna blev det fel ... problemet är dock löst. Måste varit för trött ...
:r

/red #2 typo..

Satt o filade lite på en design. Vid css utvecklandet använde jag Web Developer extension till firefox. Jag använde vertyget Edit CSS då jag hade en CSS "bar" vid sidan så jag såg ändringar direkt.

När jag ansåg mig färdig stängde jag denna bar.. varvid css bakgrunden försvann .. ?
Har letat o letat ett tag nu och jag ser verkligen inte vad som kan vara fel. Sidan visas så som jag vill ha den när jag använder "Edit CSS" men så fort jag stänger den försvinner även bakgrunden. Antagligen är det nåt simpelt jag missat men hittar det inte.
använder mig ex av..

#top {
    background-image:url('grafik/topbg.png');
    height: 87px;
    margin-top:10px;
}

o inkluderar via <link>

Jag har validerat css filen och det är inga 'fel' på den.

Det jag tycker är mest skumt är att det funkar vid användandet av denna "bar" men inte utan..
All övrig css i filen fungerar .. det är just bakgrundsbilderna som inte vill visas.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Va? Har du sparat ut det du gjorde i Web Developer?
Isåfall har du kollat om sökvägen är rätt?

Medlem sedan maj 2005562 inlägg

läs inlägget ovan .. precis när jag postat tråden kom jag på lösningen.. hann tydligen inte redigera den innan du skrev ..

Men som du sa så var det fel sökväg.. thnx anyway

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)