Sitter och försöker få min layout att fungera som jag vill.
Finns det något enkelt sätt att få en div att få 100% height (alltså HELA dokumentets höjd) som fungerar i alla webbläsare? Antar att svaret är nej, så min följdfråga är:
Vilka webbläsare har stöd för expressions? Jag får det inte att fungera i FF.
Nja det där fungerar lite halvdant.
Om jag tec. har 2 divar och den ena är fylld med innehåll och är längre än fönstret så får den diven bakgrund men inte den andra utan innehåll. Har testat att lägga dem i varandra etc men det uppstår fler problem än vad det rättar till.
De enda jag bryr mig om är firefox, explorer, safari och opera (och i den ordningen). :)
vad menas med -height? Är det hack för att edast vissa webbläsare ska bry sig om den eller något annat magiskt? ;)
Här är en mall jag brukar använda när jag vill ha en min-height 100% layout.
Vet inte om det löser ditt problem - eftersom du inte vill ha innehåll - men ändå... :)
Kollat i IE FF Opera Netscape för PC.
Vill gärna ha synpunkter om den inte funkar i Safari eller andra...
Fan, jag kom på en jäkligt smidig lösning utan fulhack, men allt föll på att man inte kan ställa y-pos-värdet på en bakgrund när man har den på repeat-y. Fan vad less jag blir. Kan man inte få en bakgrund att börja efter ett visst antal px? Så att de översta 500px på diven är genomskinliga och allt efter det får en loopad bakgrund?