EnkidoMedlem sedan apr. 200441 inlägg Hej.
Jag har ett problem som har med CSS och länkar att göra.
När jag anger egenskaperna för länkar i CSS filen så blir allting bra i internet explorer (link, visited, over och active). Men det blir inte bra i firefox. Bara länken får standard utseende (visited och active och over är korrekta).
Jag skriver här hur det är i koden:
<!--
a:link {font-family:"Verdana", Helvetica, sans-serif; font-size:12; color:#CC0033; text-decoration:none}
a:visited {font-family:"Verdana", Helvetica, sans-serif; font-size:12; color:#CC0033; text-decoration:none}
a:hover {font-family:"Verdana", Helvetica, sans-serif; font-size:12; color:#FF9900; text-decoration:underline}
a:active {font-family:"Verdana", Helvetica, sans-serif; font-size:12; color:#FF9900; text-decoration:underline
}
Vore tacksam för lite hjälp.
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg Skriv endast a istället för a:link?
EnkidoMedlem sedan apr. 200441 inlägg Menar du att jag ska göra det för alla eller bara "link" ?
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Ta bort "<!--". Sen behöver du ange en enhet för 'font-size' och du kan dra nytta av att egenskaper ärvs.
html { font-family:Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size:75%; color:black; background-color:white; }
a { color:#c03; background-color:transparent; text-decoration:none; }
a:hover, a:focus, a:active { color:#f90; background-color:transparent; text-decoration:underline; }
EnkidoMedlem sedan apr. 200441 inlägg zcorpan: Jag får inte det att funka. Nu blir det inte som jag vill att det ska i ie. länkarna blir stora.. Jag har även försökt att byta ut "font-size" till 11 px istället för 75%.
bossseMedlem sedan juni 2003772 inlägg Detta ska väl funka!
<style type=text/css>
a, a:visited {font-family:Verdana, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; color:#CC0033; text-decoration:none}
a:hover, a:active {color:#FF9900; text-decoration:underline}
</style>
cyprys skrev:
Skriv endast a istället för a:link?
Det ar "egentligen" inte ratt da det aven paverkar <a name="ankare">Text</a>. Detta ar lite jobbigt pa vissa sidor, nar man anvander en webblasare som tolkar HTML enligt W3-specen.
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg
nitro2k01 skrev:
Det ar "egentligen" inte ratt da det aven paverkar <a name="ankare">Text</a>. Detta ar lite jobbigt pa vissa sidor, nar man anvander en webblasare som tolkar HTML enligt W3-specen.
Sedär. En kunskap extra. (y)
überfuzzMedlem sedan apr. 2006409 inlägg Hur ser din länk ut egentligen. Är du säker på att du länkat rätt till din stilmall?
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg a:link, a:visited{font: 12px Verdana, Helvetica, sans-serif; color:#CC0033; text-decoration:none;}
a:hover, a:active{color:#FF9900; text-decoration:underline;}
Har förkortat och lagt till saknade ; och px och tagit bort fnuttar. Se om det fungerar nu, hoppas det. :OO