webForumDet fria alternativet

Trött på IE

HTML & CSS

7 svar · 646 visningar · startad av Jerpa

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg
Frågan#1

Suck, vad trött man kan bli på IE ibland.

Har börjat jobba med pixelpost och är nöjd med det trots allt strul jag har haft med det.
Nu är det så att jag lagt till en del i menyn. Det fungerade bra. Även att göra undersidor till den funkade. Trodde jag.
När jag sen kollade i IE blev det grå bakgrund på alla utom 2. Efter en första anblick så såg jag ett mönster där de två första sidorna är centrerade medan de andra har 2 kolumner. Men efter en andra titt så har ju första sidan först 2 kolumner o sen en kollumn, dvs att bilden är centrerad.

I FF är allt kanoners. I IE blir bakgrunden grå, vilket bara kanten ska vara.

Hur ska jag fixa till detta?

Adress
CSS

Edit: Har checkat css:en men inget verkar vara fel...

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

clear="all" ?

Nepp, fungerade inte. Samt att det fuckar ur i FF då också.

Laddar jag om sidan i IE ser det bra ut i en halv sekund, sen blir det grått över hela sidan.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag menade mer att du har en tagg som du kallar clear.
<br clear="all" />. Byt till <br style="clear:both;" />

Jaha, nej. Ingen skillnad.
Nu kollar jag för denna sida

Hmm, nu har jag fått rätt färg bakom texten men inte på hela sidan.

background-color, är det jag lagt till.

#page1{
	float: left;
	display: inline;
	width: 48%;
	background-color: #4C555E;
}
#page2{
	float: right;
	display: inline;
	width: 48%;
	margin-bottom: 20px;
	background-color: #4C555E;
}

Efter att ha drömt om detta under natten, tyvärr, så gjorde ajg ett fulhack.
Eftersom de 2 första sidorna fungerar, dvs de har en div som går över hela sidan, men inte de andra så lade jag in en sådan på alla sidor samt att ramen runt denna fick bli samma färg som bakgrunden.

Det ser bra ut i både FF & IE, det enda som inte blev helt ok var att ramen runt beskrivningen inte syns. Men det är skit samma.

Slängde upp en helt ny installation av sidan med dess template, men den fungerar inte i IE då heller, så den som gjort den använder tydligen FF eller något annat.
Men, vad jag läst ut av användare som besöker liknande sidor är 95% IE användare... så man får vel göra det snyggt för dem åxå, tyvärr..

Jerpa skrev:

Det ser bra ut i både FF & IE, det enda som inte blev helt ok var att ramen runt beskrivningen inte syns. Men det är skit samma.

Nu har man diskat o tänkt lite mer. Slängde in en dubblet att en div och gav den ett annat namn, så nu har jag en ram runt beskrivningen ändå.

281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
160 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)