Har börjat jobba med pixelpost och är nöjd med det trots allt strul jag har haft med det.
Nu är det så att jag lagt till en del i menyn. Det fungerade bra. Även att göra undersidor till den funkade. Trodde jag.
När jag sen kollade i IE blev det grå bakgrund på alla utom 2. Efter en första anblick så såg jag ett mönster där de två första sidorna är centrerade medan de andra har 2 kolumner. Men efter en andra titt så har ju första sidan först 2 kolumner o sen en kollumn, dvs att bilden är centrerad.
I FF är allt kanoners. I IE blir bakgrunden grå, vilket bara kanten ska vara.
Efter att ha drömt om detta under natten, tyvärr, så gjorde ajg ett fulhack.
Eftersom de 2 första sidorna fungerar, dvs de har en div som går över hela sidan, men inte de andra så lade jag in en sådan på alla sidor samt att ramen runt denna fick bli samma färg som bakgrunden.
Det ser bra ut i både FF & IE, det enda som inte blev helt ok var att ramen runt beskrivningen inte syns. Men det är skit samma.
Slängde upp en helt ny installation av sidan med dess template, men den fungerar inte i IE då heller, så den som gjort den använder tydligen FF eller något annat.
Men, vad jag läst ut av användare som besöker liknande sidor är 95% IE användare... så man får vel göra det snyggt för dem åxå, tyvärr..