wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg Hej alla på wF!
Jag skulle vela få till det så att istället för att Windows MediaPlayer öppnar när man klicka på "ladda ner"(
<a href="film.wmv">
)så ska det komma upp en ruta där de står
"Öppna", "Spara", "Avbryt"
Vore tacksam om ni svara snabbt!
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Det beror nog mest på hur man har konfigurerarat sin webbläsare skulle jag tro.
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Räcker det inte med en vanlig länk till filmen så användaren kan göra som hon vill med den?
Hur som helst får du upp en sån ruta om du lägger till headern Content-Disposition: attachment.
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Nej, du lägger till den HTTP headern för filmen.
Om du använder Apache kan du tex använda .htaccess
# prompta nerladdning för filmer
<FilesMatch "\.wmv$">
Header set Content-Disposition attachment
</FilesMatch>
wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg hmm, fattar fortfarande ingenting?
Det ska vara som en länk, "ladda ner", om du inte har förstått (vilket jag tror du har).
Det där med apache vet jag inget om. Om det är till ngn information så är det en comhem-server som jag lägger upp på och har ingen aning om asp eller php om man har de där med apache har ngt med det att göra?
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Om det gäller superstart.nu kan jag informera dig om (genom att titta på HTTP headerna) att det är en Apache-server som har stöd för PHP.
Så du kan skapa en fil som heter .htaccess och lägga den i roten på servern.
wally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg Comhems server:
Server:·Apache/1.3.31(CR)(LF)
Superstarts server:
Server:·Apache/1.3.34·(Unix)·PHP/4.4.1(CR)(LF)
Jag har inte superstart som sida utan jag tycker bara att det är en bra sida att ha som startsida!
Roten på servern är väl mappen "www", eller?