(kanske fel forum)
Jag har fått en förfrågan på att göra en hemsida till en större förening och undrar om någon kan ge mig tips på hur man ska "lägga upp"/tänka på om man gör en större hemsida.
Det ska uppdateras med nyheter och nedladdningsbara filer ganska ofta, och då av andra som inte är så kunniga.
Det kommer även att finnas en medlems-advdelning som ska vara lösenordsskyddad.
Det kanske finns det något färdigt skript som haterar sånt här med nyhetsuppdatering och lösenord mm Dvs att hela sidan kan ändras om man loggar in på en admin-sida.
Eller hur ska man lägga upp det hela grovt? Tacksam för tips
Kan väl säa att jag inte är så kunnig inom skriptspråk, utan kan endast lite perl hjälpligt.
------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Det finns en hel del olika "web content management"-verktyg som man kan använda för att uppdatera hela webbsidan.
www.roxen.com , www.wipcore.se för att bara nämna några av de bästa.
Men du får nog räkna med att lägga ut 50-100 tusen för ett sådant system. ;)
------------------
/Tor
www.tor.nu
VoltaMedlem sedan okt. 200117 inlägg Du bör tänka på att göra sidan och grafiken så enkel och lättförståelig som möjligt. Eftersom du gör sidan åt en större förening bör du ha tillgång till en server som stöder SSI, annars bör du fråga efter detta. Med SSI behöver du bara redigera en textfil för att ändra sidinnehållet. För att läsa mer om SSI kan du gå in på javascript.nu.
------------------
Copyright © 2001, av Ted Johansson för apelgren.cjb.net.
[Redigerat av Volta den 04 okt 2001]