webForumDet fria alternativet

Netscape motsvarighet???

6 svar · 225 visningar · startad av annesophie

annesophieMedlem sedan juni 20011 182 inlägg

Hej,

Finns det nan motsvarighet till

style="filter:alpha(opacity=40)"

som funkar i Netscape???

Allt ser fint ut i Explorer sa kollar man Netscape och far inte riktigt samma 100%iga effekt...HELP!

//A

------------------
Uppmuntran:
Rom skapade inte sitt stora rike genom att ha möten, de gjorde det genom att döda alla som var emot dem.

frankofMedlem sedan jan. 20014 275 inlägg

Är inte riktig säker på om ns6.xx stödjer det eller om det bara är en explorer grej.
Annars blir det till att använda png-bilder,som ju stödjer det.

------------------
/frankof
"Herre", sa hon.

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

Detta filter är som frankof säger en ren Internet Explorer "grej" och finns inte med i någon standard eller rekommendation och stöds därför inte av någon annan webbläsare. Standard är däremot png-bilder med alpha-kanal.

------------------
/ J

martinMedlem sedan apr. 2000296 inlägg

"-moz-opacity : 40%" har funkat i NS6, fast har en del buggar tillsammans med z-index. (har inte 6.1 installerat, så jag kan inte kolla f t)

Kolla här

/ m a r t i n

------------------
martin.iconmedialab.se
martin@iconmedialab.se

annesophieMedlem sedan juni 20011 182 inlägg

OK tack allihopa for hjalpen! Jag ska se vad jag kan gora for att losa detta...

Varfor lagger man inte bara ner Netscape??? Sicken s-t! :^)

//A

------------------
Uppmuntran:
Rom skapade inte sitt stora rike genom att ha möten, de gjorde det genom att döda alla som var emot dem.

spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg

Varfor lagger man inte bara ner Netscape??? Sicken s-t! :^)

Bättre än Intranet Exploder i.a.f. ;)

------------------
And remember, when you look into the pit, the pit looks back into you. /Anonymous INTERCAL hacker

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 282 inlägg

Om jag personligen fick välja så skulle det inte finnas en enda jävla läsare, utan alla skulle läsa textfiler istället. Nu är det ju inte så, och inte heller kan man peka på en webbläsare för att få den att försvinna från jordens yta. Vi som någon gång skrivit lite HTML får därför ta vårt ansvar här. Nästa gång som någon släpper en webbläsare där man koncentrerat sig mer på att lägga till idiotfunktioner ("du kan skriva <cal> för att få en ful kalenderjävel!"), så ska vi gemensamt resa oss upp och säga "dra åt helvete era svin, stoppa upp den här usla läsaren någonstans och kom tillbaka när nu stödjer W3C-standarder".

------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!

Genererad på 376 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb