addeMedlem sedan jan. 2000120 inlägg Jag har en bakgrundsbild som är 5x5 pixlar med en färg i.
Men när jag visar den i Explorern så kan det ibland bli problem med att det blir streck eller som i det senaste exemplat massa rutor och skit...
Har hört att det finns en bugg i explorern och att detta inte skulle vara ett problem i netscape!
Men då är ju frågan hur jag ska lösa detta så det ser vettigt ut jämt!
Tacksam för svar.
martinMedlem sedan apr. 2000313 inlägg Varför har du det och inte en bakgrundsfärg i stället?
------------------
martin.iconmedialab.se
martin@iconmedialab.se
addeMedlem sedan jan. 2000120 inlägg Kan vara så att den färgen jag vill ha inte finns ibland dom 256 webbsäkra färgerna som jag då endast har möjlighet att välja mellan...
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg adde, du får ju inte fler färger att välja mellan bara för att du använder en bild.
Anledningen till att man använder webbsäkra färger är ju att färgen ska vara likadan oavsett OS och webbläsare men det finns hexadecimala färgkoder för 16 miljoner färger.
Du kan oftast se den hexadecimala färgkoden i ditt bildbehandlingsprogram, annars kan du titta här: http://www.webreference.com/html/tools/colorizer/
------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)
addeMedlem sedan jan. 2000120 inlägg Ok Ok jag omformulerar min fråga...
Låt oss säga att jag har ett mönster i bilden som uppreparsigsjälv ibakgrunden, varför blir det rutor och streck ibland när man kollar på siten med explorern, detta gäller bara ett väldigt litet tal av datorer som får detta felet fungerar på 99% av datorerna men på vissa maskiner dyker dessa strecken upp med jämna mellanrum.
Vad beror det på?
jonneMedlem sedan jan. 20011 154 inlägg Ett exempel skulle ju underlätta.
Har haft problem med att ibland så sätter photoshop små vita kanter på bilder som man klipper ut och sen klistrar in. Men som sagt ett exempel skulle underlätta.
------------------
Varför får inte jag köra småsten när Tommy Körberg?
Det du beskriver som "rutor och grejjor" tycker jag känns som om att du har enntingen en border, cellspacing eller cellpadding på den tabbell bakrundsbilden ligger i.. kan det stämma?
Insåg just att du kanske inte har någon tabell.. hmm i så fall ligger nog problemet i bilden ändå..
------------------