JockMedlem sedan sep. 200126 inlägg Snart går jag och mördar personerna bakom Netscape! Version NS6.1 stödjer ju inte heller stylesheets fullt ut!!!
Jag använder följande stylesheet för att kunna modifiera text i tabeller, vilket funkar perfekt i IE:
TD { FONT: 10px; FONT-FAMILY: Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif; COLOR: #000000}
Men inte fan funkar det i Netscape 6.1! Texten i tabellerna blir i Tahoma ja, men storleken går ju inte att ändra! Vafan - den blir ju hur stor och ful som helst!
Det måste gå att fixa på nåt sätt, dom kan inte ha varit så jävla dumma i huvudet på Netscape att dom glömt detta!
FONT: 10px; funkar i IE, men inte i NS6.1, alltså! Någon som vet om det finns en lösning? Man måste kanske skriva på nåt annat sätt för att det skall fungera i Netscape 6.1?
Skriv font-size: 10px så funkar det.. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg Det gör det visst inte (åtminstone inte för mig). Jag har samma problem, d.v.s. att jag vill lägga en "class" på en hel tabell men Idiot-Netscape fattar inte "font-size: 11px".
------------------
// Skarre
Bara att inse, netscpae suger. Om man verkligen måste ha en hemsida med CSS så skall man skita i Netscape och bara köra på IE som är 100% bättre
------------------
Man är stora svin, men så har vi iofs bara sex med suggor!
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Papa Deoo ->
Jag håller inte med dig. Netscape 6 har bättre CSS-stöd än Explorer 5
------------------
/Tor
www.tor.nu
ZreoXMedlem sedan juli 200159 inlägg Hm...
Tittade på det och följande kod fungerar utmärkt i 0.94 av Mozilla och då _borde_ det även fungera i N61
TD
{
font-size: 40px;
font-family: Tahoma;
color: #000000;
}
Att påstå att den webläsare som regerar vad gäller CSS stödet suger är rätt korkat. Fast kan hålla med om att netscpae inte är så bra ;)...
------------------
Kodarkivet
----------------------
Kodarkivet
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg
Det gör det visst inte (åtminstone inte för mig). Jag har samma problem, d.v.s. att jag vill lägga en "class" på en hel tabell men Idiot-Netscape fattar inte "font-size: 11px".
"Min" Netscape tycker att 11 mer ser ut som 10... :l
------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."