Hur gör man så att det INTE går att trycka på return i en textbox, alltså att den inte skickar tillbaka något till servern vid entertryckning?
------------------
Jag vill inte ha någon signatur.
3 svar · 275 visningar · startad av NETwork
Hur gör man så att det INTE går att trycka på return i en textbox, alltså att den inte skickar tillbaka något till servern vid entertryckning?
------------------
...eller ännu hellre, hur man kopplar ihop ett formulär med en specifik submit-knapp (när man har flera olika formulär på samma sida)? Problemet är att när man trycker enter i en textbox i ett formulär så submitar den ett ANNAT formulär på sidan.
Tabindex fungerar inte!!! :(
------------------
En submit-knapp ligger som en del av ett FORM och kan bara submitta detta form. Problemet kan egentligen inte uppstå, om man inte nästlat formulären, och det får man inte göra.
------------------
/emission
If you see someone without a smiley, give them your colon.
Nej, jag har inga nästlade formulär men jag gör flera olika postbacks inom samma formulär. Så här fungerar sidan:
Jag har ett antal xml-dokument. Via en enkel funktion kan jag hämta ett av dessa dokument som visas som en webbsida. Xml-dokumentet delas upp i ett antal olika delar, där jag kan ta bort, lägga till eller uppdatera varje del var för sig.
Ett exempel: En del av xml-dokumentet består av utbildning. Du kan ha flera utbildningar. Vare utbildning blir en post i xml-dokumentet som kan läggas till, tas bort eller redigeras. Problemet är att när jag skriver in en utbildning i dokumentet och trycker på ENTER (om jag trycker på submitknappen så funkar det men det är ju inte alla som gör det) så trycks den submit-knappen OVAN in istället... i det här fallet det formulär som postar ändringar i arbetslivserfarenhet!
Allt funkar bra som sagt, utom när någon trycker på enter istället för på submitknappen till respektive formulär. Därför skulle jag vilja styra vilket formulär som hör till vilken submitknapp så den postar RÄTT även vid entertryckningar.
Någon som kan? Jag använder asp.net.
------------------