webForumDet fria alternativet

IE igen! bildplacering

6 svar · 469 visningar · startad av tanten

tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg

Håller på att testa olika sidor för "hopdragning". Denna grunddesign fungerar bra för det, men då har ett annat problem uppstått i IE. Text är OK att lägga högst upp i mittkolumnen men inte en bild.
Någon som kan se orsaken? Jämför webläsarna så ser ni skillnaden. Nu har jag snart testat mig blodig ;)
draihoptest

Opera eller Mac har jag inte kunnat testa, så om någon vill dra ihop sidan ner till 640 ungefär och se om det fungerar bra och om bildfenomenet finns där också, så skulle jag bli himla glad :birp

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Problemet kan jag inte lösa, men en skärmdump för Opera 8.53 kan jag bistå med. Det ser ut som i FF, inte alls som i IE.

draihop.jpg
nidronMedlem sedan jan. 2005257 inlägg

Jag hade precis samma problem med en tabell i IE som skulle ligga högst upp, men som placerades nedanför där menyn slutade. Kan möjligtvis ha ngt med display:block; på menylänkarna(trots div som reglerar dess bredd), men jag är också nyfiken på varför det blev så =o)

Tack J.N. för testet i Opera :birp

Eftersom jag hade en tabell på sidan så testade jag att flytta den högst upp, och det fungerade om det inte fanns margin-top på den. När den fanns där så flyttades alla tre kolumnerna ner från headern. tabell

Trist eftersom grunden för övrigt verkade fungera för funktionshindrade som behöver 640-skärm.
Jag får testa vidare...

NiponMedlem sedan juli 2003270 inlägg

Bilden är för stor! :)

Minska till exempelvis 600 i bredd så får den plats även i IE...

Tack för den Nipon, men eftersom bilden ska bli mindre när man drar i hop sidan så minskade jag storleken till 99%... och då fungerade det. :bire

NiponMedlem sedan juli 2003270 inlägg

Alla sätt är bra - utom de dåliga! :birp

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)