webForumDet fria alternativet

Lösenordsskydda katalog på Tele2:s webhotell!

HTML & CSS

2 svar · 596 visningar · startad av Gustav

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg
Frågan#1

Denna fråga vänder sig först och främst till de som antingen jobbar på Tele2 eller de som har webhotell där... ;)

Nu har jag äntligen fått det där med Tele2:s lösenordsskyddning av katalog att funka.

TRODDE JAG!!!

Det funkade imorse då jag endast hade en enda html-fil i katalogen. Men nu när jag lagt upp lite mer grejer så funkar det inte?
Så här har jag skrivit i passwordfilen:

/docs/inlatrans/members
Inlatrans members
inlatranslosenfilen
login1:losen1
login2:losen2
login3:losen3

Men det funkar inte!!!

Adressen är:
www.mariterm.se/inlatrans/members/

En fråga till: Hur lång tid tar det för Tele2:s server att kryptera min password-fil? Det verkar ju ta flera dagar...

Vore hemskt tacksam för svar!!!

<_:Gustav:_>

Medlem sedan dec. 1999151 inlägg

Jag lider med dig. Jag har inget svar på din fråga(or) men dock en rekommendation. Byt webbhotell!
Jag har tramsat runt med Tele 2 i nästan ett år (SGML Sverige). Hjärnblödningen är bara förnamnet.
Kundtjänsten är usel, funktionerna är få och krångliga och priset är horibelt högt. Efter mycket letade så bestämde jag mig för Ballou Webbhotell.

::dap

[Redigerat av dap den 18 jan 2000]

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Hallå!

Jo, men nu verkar det funka. Grejen är den att det tar ett par dagar (!) för Tele2 att kryptera min fil med loginuppgifterna.

Alltså, man måste ju säga att Tele2 har bra tillgänglighet...men det är ju också det enda bra med Tele2!

Som du sa: Usel kundtjänst, inga direkta roliga tjänster som man kan använda. Nä, det är nog egen server som gäller... ;)

Jag ha en viss känsla av att det finns fler som lider med oss därute... :)

Ha det!

<_:Gustav:_>

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)