Tjena!
Jag har lite problem med en sajt som jag gjort där texten i menyn som ligger i ett lager hamnar på olika ställen beroende på vilken browser jag använder mig av (har testat med IE, Opera och Mozilla).
Hur gör jag för att lägga till olika stylesheets beroende på vilken browser man använder? Någon som skulle kunna hjälpa till eller hänvisa till schysst tutorial?
Om ni är intresserade av sidan jag har problem med så hittar ni den på https://www.besharp.se
Garva inte, jag är inget proffs! ;)
Tack på förhand!
/Mats
Mitt svar kanske inte är det mest efterfrågade svaret, ledsen för det.
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Välkommen till wF! :h
Du vill inte ha olika stilmallar för olika webbläsare. Du vill ha samma stilmall för alla webbläsare. Ta reda på varför det ser olika ut, och hur man kan göra för att det ska bli lika med samma kod till alla. Om det beror på en bugg i webbläsaren och det Bara Inte Går att använda samma kod till alla kan du använda nåt hack för att fixa buggen.
Att menyn hamnar annorlunda i olika webbläsare beror på att olika webbläsare har olika marginaler på H3. Att använda ett rubrikelement för en meny verkar lite konstigt tycker jag (jag skulle nog använt UL istället), men det ser iaf lika ut om du anger marginalen:
#menytext h3 { margin-top:0; }
Tjena!
Tack som fan för svaren! Nej olika stilmallar var den enda lösning jag kunde komma på. Är inte så vass ännu på det här men jag lär mig. Har inte testat att göra som du skriver ännu men skall göra det så fort jag tvättat klart (urk)...
Är det olika mariginaler på just H3 i alla webläsare eller gäller det alla headings?
Stort tack till båda två i alla fall. Verkar som en vettig grej att gå med i det här forumet.
Mvh
/Mats
AAAAAAAAhhh! Testade att ändra mariginalen på H3 till 0. Fungerade som en klocka! Fan va schysst! Hade jag varit gay hade jag kysst dig på munnen zcorpan! ;-) Hähä! Snacka om att jag kliat mig i skallen över det här problemet.
Jag bugar i din riktning!
mvh
/Mats
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Jag skulle föredra om du istället accepterar inlägg #4 som slutgiltigt svar. :)
NiponMedlem sedan juli 2003270 inlägg Off Topic:
Kunde inte låta bli att flina! :)
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg
Okkido skrev:
Flina för vad?
Har du hittat ett svenskt tangentbord?