TravoniMedlem sedan okt. 20041 556 inlägg Jag har stött på ett problem.
Att #top verkar inte fungera i FF. Och lägger lag till ett namngivet ankare i toppen på sidan så fungerar det inte i IE.
<a name="upp">
Hur gör jag för att lägga till ett ankare som tar mig högs upp på sidan som funkar i "alla" webläsare?
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Det är väll bara att lägga en <a name="top"></a> högst upp och sedan göra en a href="#top"
TravoniMedlem sedan okt. 20041 556 inlägg
GunnarD skrev:
Det är väll bara att lägga en <a name="top"></a> högst upp och sedan göra en a href="#top"
Gör jag det funkar det inte i IE.
Försök med <a id="upp">
Nope. funkar inte det heller.
TravoniMedlem sedan okt. 20041 556 inlägg Titta på denna sida t.ex. http://www.etanol-i-tanken.nu/monteringshjalp.asp Testa att klicka på upp-länken
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg Du måste ha något ord eller bokstav eller bild eller nå´t i märket.
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg
Travoni skrev:
Gör jag det funkar det inte i IE.
Prova denna testsida: http://www.gunnard.se/test.html har provat den både i FF och IE och den fungerar för mig.
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg Med tanke på din Doctype, så borde GunnarD:s fungera. Du borde bara lägga in märket antingen i tabellen eller i logodiven. Nu svävar den...:-)
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Det finns en bugg i IE att #top magiskt scrollar till början även om det inte finns något element med id="top" eller <a name="top">.
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg
Det finns en bugg i IE att #top magiskt scrollar till början även om det inte finns något element med id="top" eller <a name="top">.
IE slutar aldrig att förvåna! Tack zcorpan! Alltid roligt att lära sig något nytt :e
echoSweMedlem sedan nov. 20041 189 inlägg
zcorpan skrev:
Det finns en bugg i IE att #top magiskt scrollar till början även om det inte finns något element med id="top" eller <a name="top">.
Det gör även firefox 1.5 kan jag ju säga. "Det är inte en bug, det är en feature!"
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg
echoSwe skrev:
Det gör även firefox 1.5 kan jag ju säga. "Det är inte en bug, det är en feature!"
Det visste jag inte. :) Dock endast i quirks mode. Det finns ingen specifikation som säger att #top är magiskt, därför är det en bugg. ;)