webForumDet fria alternativet

Border som ej går hela vägen ner!

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

4 svar · 451 visningar · startad av lillebror

lillebrorMedlem sedan apr. 20041 597 inlägg
Frågan#1

Hej

Jag har två bordrar på var sin sida om innehållet. Dessa två bordrar går hela vägen ner i IE men i FF går de bara halvvägs. Vad kan vara fel?

Jag har testat med float och clear men inte uppnått det jag vill, dvs att få de hela vägen ner där det är rödmarkerat!

Förslag?

border.jpg
kaxigts avatarkaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg

Är detta hela layouten på bilden? I såfall verkar det som om du har sidorborder i headern men inte för hela layouten.

Lättare att kika med en länk.

Bordern ligger i en main-div som resten av divarna ligger i. Nu verkar jag dock har löst det , tror jag iaf...

Adress till sidan är http://www.flygfyren.nu

kaxigts avatarkaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg

Du gjorde bordern direkt på bilden va? Och sedan blev divarna lite bredare i content så de hamnade ovanpå din bg-image - eller? ;)

Ehhh...va? :q Nej kanterna (de blåa som löper vertikalt) är definierade i CSS för #main-diven. Anledningen att det har blivit är fel för att det har varit en </div> för mycket.

Nu tror jag dock äntligen att detta fel är åtgärdat. Dock är det väldigt mystiskt för mig eftersom jag tidigare varit nog med att en <div> skall följas av en </div> så jag förstår inte riktigt vart jag tänkt fel men det finns det inte tid till att grunna på :e

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.58439ac5
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)