webForumDet fria alternativet

Div hjälp!

2 svar · 369 visningar · startad av Sibylla

SibyllaMedlem sedan juli 200046 inlägg

Tjo, börjar bli så dags på dygnet att jag anser mig ha rätt o be om lite hjälp :OO
Suttit och slitit med dessa en massa timmar nu och skulle verkligen uppskatta lite hjälp, tror inte det ska vara så svårt för någon som kan. Kasta med två bilder för att beskriva hur jag vill ha det...

Vill ha en rad i mitten där innehållet skall ligga (bestående av ett flashklipp) med en gradient som skall fortsätta ut på sidorna (background på den diven gissar jag). Sen vill jag ha en div ovanför som skall fortsätta lite på den gradienten men för att slippa scrolla vid mindre upplösningar så vill jag att den bara skall ta upp 70% av övrigt utrymme, samma sak med den undre som jag vill att den skall ta 30%.

Hoppas nån förstår, massa gammla julpeparkakor till den som löser problemet! Gärna superduper snabbt...

help.jpgdesign1.jpg
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
<body>
<div id="wrapper">
<div id="up">tomt utrymme (70%)</div>
<div id="container">
<div id="left">Har lagger du tradet som...en bakgrundsbild(?)</div>
<div id="center">Har lagger du flash-klippet</div>
<div id="nav">Har infogar du menyn</div>
<br style="clear:both;">
</div>
<div id="down">Har far du lagga reflektionen...som en bakgrundsbild (?)</div>
</div>
</body>
#wrapper {
height:100%;
}
#up{
background{ 
url(backgrundsbilden-for-top.gif)
height: 
}
#container {
height: 600px;
}
#left {
float:left;
}
#container {
}
#nav {
}
#down {
height:
background: url(backgrundsbilden-for-down.gif);
}

...asch, jag har for ont i huvudet for att palla. Du har en borjan att ga pa ilallafall.
For att ge tips. Bakgrundsbilden for top far du placera sa den ligger fast nerat och att den bara ar 1 px bred.

Lagg tradet och rubriken som en bakgrundsbild i en <h1>. (med css doljer du sen din riktiga rubrik)

Ehm.. ja, jag orkar inte mer. Men det ar en borjan, sa som jag tror att jag gjort det....kanske, eller inte alls.

SibyllaMedlem sedan juli 200046 inlägg

Tack för början iaf! Men det verkar saknas en del... Skulle verkligen uppskatta lite till hjälp! Skall helst vara klar med sidan ikväll.
Menyn och trädet kommer att röra en hel del på sig så allt måste ligga i samma flashfil.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)