Om jag har en lång text utan någon mellanslag och jag har satt width på 600 och overflow:auto då tycker jag den skriver ut hela raden tills en <br/> kommer eller har jag fel? Jag får inte min kod att fungera när jag kör:
width:600px;
overflow: auto;
när jag skriver ett långt ord eller mening med tecknet vill jag ju ändå att den fortsätter. Kan någon hjälpa mig?
oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg Va...? menar du att den inte ska bryta av meningar?   betyder ju bara att mellanslaget ska synas även om det är fler än ett. Inte att den inte bryter raden där.
Men det finns en tag för det där. Kommer inte ihåg den men kan det vara så enkelt som <nobr>jag kan inte gå av</nobr>?
Eller så har jag missuppfattat frågan helt och ber om ursäkt och går och lägger mig (vilket jag borde gjort för länge sen).
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Är det white-space du letar efter?
white-space: nowrap;
mv icaaq
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg
oskob skrev:
Va...? menar du att den inte ska bryta av meningar?   betyder ju bara att mellanslaget ska synas även om det är fler än ett. Inte att den inte bryter raden där.
eller U+00A0 NO-BREAK SPACE betyder just att raden inte ska brytas.
oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg Fan vad dum jag är. Trodde den bara hade funktionen att man kunde lägga fler mellanslag efter varandra eftersom webbläsaren ignorerar så fort det är fler än 1 :(
*ställer sig i skamvrån*