webForumDet fria alternativet

Kan någon hjälpa mig slica en sida?

HTML & CSS

9 svar · 460 visningar · startad av logitech

Medlem sedan dec. 2004209 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag har nyss gjort sida och jag har flera gånger förut försökt att slica sidor så att man kan skriva hur mycket som helst och att dom förlänger sig i fall man skriver mer. (lite otydligt information men hoppas den kan hjälpa).

Adda min msn: alle_folres@hotmail.com så kan jag skicka över filen till någon av er så att ni kan hjälpa mig :)

// Alejandro

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Otydlig information var väl bara förnamnet... :OO ;)

1. Till att börja med, vilket program rör det sig om?
2. Leta runt på wF så ska du se att det finns ett forum där din fråga passar mycket bättre än här i Övriga frågor
3. Be bassebhu flytta tråden dit så kommer det nog ett bra svar. :)

Det avslutar :stefan:s trådpostarskola för idag. ;)

hehe tackar stefan för din trådpostarskola :P

Det rör sig om photoshop 7.0 och dreamweaver MX. Men jag hittade en sida som visar hur jag vill ha det.

Här är den (nedanför)

http://member.webforum.nu/8371/teeest.html

Den ser konstig ut men. Om ni öppnar den i nått program och bara skriver en massa saker så kommer ni märka att den rutan ni skrev i töjdes ut och dom andra stannade kvar på sin vanliga plats. Det jag vill få på min sida är likadant att om man skriver i nån ruta så stannar dom andra kvar förut den jag nyss skrivit i eftersom den töjs ut. Jag tror att felet ligger i när "jag" själv slicar mina sidor och därför undrar jag ifall någon därute kunde hjälpa mig?

är någon därute villig att hjälpa en förvirrad människa? :|

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Flyttad från Övriga frågor!

Någon som kan förklara hur man ska göra?

Medlem sedan dec. 20042 245 inlägg

Jag tror att det fundamentala problemet ligger i själva principen "slice and dice"; att först klippa ut bilder i photoshop och sen rita ut tabeller i DW. Hur du än vrider och vänder på det så håller inte den metoden i längden, tror jag...jag kan ha fel dock eftersom jag själv aldrig har använt den metoden, bara sett skräckexempel. (Även om man får det att "se bra ut" så blir sidan med stor sannolikhet långsam att ladda och mindre attraktiv för sökmotorer, osv.)

Lär dig hacka CSS och HTML för hand är mitt tips. :)

Medlem sedan nov. 20041 189 inlägg

Ett litet tips - CTRL + SHIFT + C = copy merged - dvs - genom att trycka såhär så kopierar du det du ser (alla lager) för din markering. Lägg sedan in utklippet i en ny fil, spara för webben och placera sedan den bilden på passande sätt i din CSS.

zcorpan måste jag lära mig att hacka för att jag ska få det att funka?

Och echoswe ska jag lägga in en bild i css? Och jag kan inte så värst mycket om CSS :S

Medlem sedan nov. 20041 189 inlägg

http://css.maxdesign.com.au/selectutorial/index.htm
Det är bara att lära sig då.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)