netfeedMedlem sedan mars 2001593 inlägg Jag hjälper farsan med att fixa en webbsida åt hans företag :).
nu är det så att han vill at den skall ha mösligheten att finnas i olika sökmotorer med hjälp av <meta>-taggar.
så nu vill jag veta vilka taggar man skall använda för att få det att funka bäst...
sedan vill jag veta om det går att registrera sin sida på något ställe så de kommer med i olika sökmotorer med
jag vet att det funnits sådana sidor men finns det kvar???
------------------
Look Out!
The Tarntula Is Comming
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Bra sökmotorer använder sig inte av dessa taggar, utan går efter innehållet. Den enkla anledningen är att de missbrukades å det grövsta. Du kan inte gissa hur många gånger jag sökte efter exempelvis gitarrtabbar och istället fick erbjudanden om att titta på 18-åriga flickor utan kläder.
Förresten... <meta>-taggar på en fiskesida. Hahaha. Jätteskoj.
------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!
netfeedMedlem sedan mars 2001593 inlägg så man behöver dem inte???
trevligt
slipper jag anstänga mig med dem
------------------
Look Out!
The Tarntula Is Comming
Ehh, använder sig inte vissa sökmotorer sig av meta-tagger ändå - typ altavista ?
Då kan det väl vara en idé och sätta lite meta och en passande titel på sidan...
------------------
Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...
netfeedMedlem sedan mars 2001593 inlägg vilka taggar skall jag använda då då??
------------------
Look Out!
The Tarntula Is Comming
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Ta en titt på de 3 sista här, robots, keywords och description.
------------------
/ J
MarcusMedlem sedan juli 2000449 inlägg Många sökmotorer kollar av hur många gånger meta-nyckelorden upprepas på webbsidan.
------------------
DinDator.nu PREVIEW