¨Jag får ett problem när jag försöker köra ett av mina asp-script i firefox.
Det står "Dokumentet innehåller ingen data", har även stött på samma felmeddelande lite överallt på webben.
ASP-scriptet fungerar utmärkt i Iexplore.
Vad är felet?
13 svar · 634 visningar · startad av SoulGod
¨Jag får ett problem när jag försöker köra ett av mina asp-script i firefox.
Det står "Dokumentet innehåller ingen data", har även stött på samma felmeddelande lite överallt på webben.
ASP-scriptet fungerar utmärkt i Iexplore.
Vad är felet?
Vad är det för adress till sidan?
Låter denna tråd ligga, då jag nu märkt att det är något fel på min webserver ang. asp-script och deras funktionallitet. återkommer,.
Dock: Vet du varför CSS inte fungerar i Firefox ? Får inte det att fungera ...
SoulGod skrev:
Dock: Vet du varför CSS inte fungerar i Firefox ? Får inte det att fungera ...
Firefox har inga problem med CSS vad jag vet. Men det kan ju vara så att du har missat något med standarden. Det kan jag dock inte avgöra, men kanske någon annan kan? Jag postar därför den css-kod du har:
.border-right {
border-top-width: 1px;
border-right-width: 1px;
border-bottom-width: 1px;
border-left-width: 1px;
border-top-style: none;
border-right-style: solid;
border-bottom-style: none;
border-left-style: none;
border-top-color: #000000;
border-right-color: #000000;
border-bottom-color: #000000;
border-left-color: #000000;
}
.border-nedre {
border-top-width: 1px;
border-right-width: 1px;
border-bottom-width: 1px;
border-left-width: 1px;
border-top-style: none;
border-right-style: none;
border-bottom-style: solid;
border-left-style: none;
border-top-color: #000000;
border-right-color: #000000;
border-bottom-color: #000000;
border-left-color: #000000;
}
.bild-border {
border: 1px solid #000000;
}
.line1 {
background-color: #535C7C;
background-repeat: repeat;
}
Står det nåt line-nr och anledning i felmeddelandet? isf kan man ju kanske spåra problemets uppkomst där...
Nej, det står inget felmeddelande.
Men om du kollar på sidan.. så "linjerna" som går under varje menyalternativ, dom går "Utanför" sin kolumn så att säga.
aha... ajdå... är det de lodräta eller den vågräta linjen som är fel?
Ja, det är ett ganska enkelt problem som du har...
width: 150px;
padding: 6px;
men hela containern är 150px. Padding läggs till bredden, så dina containers SKA !!!!!! vara 164 px enligt standarderna.
...och för övrigt så är det helt onödigt att du sätter en bredd på a-elementen när du sätter display till "block", eftersom enligt blockmodellen så ska block-element automatiskt ta upp all bredd som finns tillgänglig.
...och för att säga sista saken då som binder ihop de två överersta - du kan helt enkelt ta bort din bredd på dina länkar (width: 150px;) så fixar sig menyn i FF.
Tack så mycket echoSwe & Danny
Tråden flyttas från Webbläsare till HTML, XHTML & CSS.
[ot]
echoSwe skrev:
Och alla webbläsare förutom Safari 2.0 samt en annan som jag inte minns namnet på har problem med CSS, i alla fall att följa den helt. http://www.webstandards.org/act/acid2/
Menar du att Safari inte har problem med CSS för att den klarar Acid2? Knappast... Acid2 testar bara en liten del av CSS2.1 och HTML4. Det finns ett mer omfattande test av CSS2.1 tillgängligt.
[/ot]
Tack för infon zcorpan!