webForumDet fria alternativet

Jag igen,, CSS problem igen

5 svar · 403 visningar · startad av Matsakii

MatsakiiMedlem sedan mars 2005273 inlägg

Nu var det dags igen.Men jag har beslutat mig för att försöka få till det mesta i CSS och det går ju ganska bra :l

FÖRUTOM att jag inte får till det med "cellspacing" och "cellpadding" (på HTML språk) Som du kan se på Sidan så är det mellanrum mellan raderna och kolumnerna som INTE ska vara där :x

Sen över och under i raden med "Har du frågor så kan du maila oss på bartenderskolan@xxxxxx.nu" texten är det gråa linjer. Ska heller inte vara där.

Försökt fixa i 2 timmar, så nu är det dags att fråga i stället!!!

yerkinMedlem sedan dec. 2001407 inlägg

hej!!

Snabkollade bara koden, och undrar om det kan bero på följande:

<td class="main_bg"><p><br>
      </p>

Om du tar bort paragrafen och radbrytningen, så kanske mellanrummet försvinner.

Nej inte alls det felet. Men tack ändå :) Kanske inte CSS fel, men jag tror det för W3C klagar inte.

cayaMedlem sedan aug. 2005514 inlägg

vad det gäller mellanrummet så tror även jag det kan ha nått med paragrafen i början att göra... prova att ta bort den.

vad det gäller raden med mailadressen, såg att du har style .lines på den

.lines {
	border-right-width: 1px;
	border-left-width: 1px;
	border-right-style: solid;
	border-right-color: #999999;
	border-left-color: #999999;
	border-left-style: solid;
}

ändra till

.lines {
border-left:1px solid #999;
border-right:1px solid #999;
border-top:0px;
border-bottom:0px;
background-color:#fff;
}
TroxyMedlem sedan mars 20041 508 inlägg

För att åstakomma cellpadding i CSS, anger du padding för varje td, exempelvis såhär:

td { padding: 5px; }

Det är däremot svårare att åstakomma cellspacing i CSS, eftersom Internet Explorer 6 inte har stöd för detta. Men bland annat Opera och Firefox klarar detta utan problem.
Dock kan man i alla fall sätta cellspacing till 0 i Internet Explorer 6 genom att skriva:

table { border-collapse: collapse; }

Jaha då är klockan 6.30 och nattskiftet över :) och jag har kommit en bit. Tack för hjälpen! Men nu har ett nytt problem uppstått på Sidan.

Jag har gjort om den till PHP så jag lättare kan ändra tex. annons sidan sedan.

Problemet nu är att annons tabellen inte kommer i samma höjd som den andra tabellen. Jag har provat olika sätt att lösa det på men inte lyckats.Och frågan är ju nu VARFÖR?? :(

Natti!

Genererad på 365 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb