MaddiMedlem sedan dec. 20051 inlägg Hallå där alla kunskapsinnehavande forummedlemmar!
Jag har setat hela dagen och slitit med o validera min hemsida för xhtml och css...
Och det kan ju verka kul förståss... Om man bortser från att jag har iframes på sidan...
Jag har letat igenom halva internet (känns det som iaf) för o se om jag kan hitta någon xhtml validerad tag som ersätter allowtransparency="true" (nå ja, eller hur det nu stavades)
Hemsidan ser helt keff ut i IE nu :bla
I firefox ser den dock ganska ok ut...
Nån som har ngt bra förslag på tag?
~Maddi - dagsfärsk
oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg Låter som IE-påhitt :O Kan man få kika på sidan någonstans?
Välkommen till wF också!
Hur som helst så ska man alltid tänka på att separera utseende och markup. Alltså att allt utseenderelaterat ska styras med CSS (gärna extern). allowtransparency låter väldigt utseenderelaterat och borde alltså göras med CSS. Vad är det tagen gör egentligen?
m-bloMedlem sedan maj 200423 inlägg div#content {
background-color: transparent;
}
Om det var genomskinlig bakgrund du ville ha... Borde funka att inte ha någon bakgrund alls, om du har en div med overflow: auto; istället för en iframe. Om du har allt i stilmallen alltså...
oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg Men är inte det där standardvärdet? Alltså, om man inte anger en bakgrundsfärg så tar den ju genomskinlig.
m-bloMedlem sedan maj 200423 inlägg Jo, men eftersom det finns ett transparentvärde till background-color skrev jag det.