Hej
Jag har en iframe med ett forum i, jag vill då att iframen ska anpassa sig i höjd till hur mkt som finns utskrivet på forumsidan. är det här möjligt med typ "height="*"> eller liknande?
/Martin
8 svar · 515 visningar · startad av MartinDahl
Hej
Jag har en iframe med ett forum i, jag vill då att iframen ska anpassa sig i höjd till hur mkt som finns utskrivet på forumsidan. är det här möjligt med typ "height="*"> eller liknande?
/Martin
Med javascript skulle jag kunna tänka mig att det går.
om du anger #iframe i css'en kan du sätta riktig stilmall på din iframe...
En liten fundering bara... för jag har inget svar att ge.
Om du vill att hela forumets ska synas, varför då använda iframe?
Är det då inte bättre att lägga forumet i en div på sidan där du nu har iframen och ha height:auto; på den diven i stället?
fast det kan man ju ange även på #iframe i sin css...
caya skrev:
om du anger #iframe i css'en kan du sätta riktig stilmall på din iframe...
Hur ska du med CSS kunna kontrollera hur högt innehållet i en IFRAME är? :stud
välkommen till wf martin ;)
typ height:auto...
jag förstår att du tvivlar, men det var bara ett förslag. jag använder inte iframes men jag vet ju att de sätts med id så jag tänkte att det borde gå att stila till dem.
jag förstod inte riktigt hur tanten har de tänkt sig.
kanske en include-lösning av forumet in i en div som tanten började på...
iframe på en sida betyder att man liksom öppnar upp ett fönster till ett annat dokument som ligger under.
Hur iframen ska se ut kan man styla på den sida som ligger överst. Hur stort fönstret ska vara med mera, men du kan inte få den att känna efter hur stort innehållet är på den sida som ligger under. Inte med css.
Oftast gör man en iframe när man inte vill visa hela innehållet utan man låter användaren i stället bestämma vad man vill se, genom att de får scrolla sig ner i iframen.
Min tanke var då att om man ändå vill visa hela innehållet så behöver man ju inte iframe.
Då kan man koda en sida i stället för att hålla på med två...