HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg Yo!
Använder mig av lite stylesheets men de vägrar att funka i NS. :(
Det är inget avancerat .css
a:link { font-family: verdana, arial, helvetica; font-size:10px; color: #607E9F; text-decoration: none; }
a:visited { font-family: verdana, arial, helvetica; font-size:10px; color: #607E9F; text-decoration: none; }
a:active { font-family: verdana, arial, helvetica; font-size:10px; color: #607E9F; text-decoration: none; }
a:hover { font-family: verdana, arial, helvetica; font-size:10px; color: #607E9F; text-decoration: underline; }
input { background-color:#FFCC66; border-style:1px; font-size: 10px; color: #000000; font-family: verdana, arial, helvetica, genava" size="20"; }
textarea { background-color:#FFCC66; border-style:1px; font-size: 10px; color: #000000; font-family: verdana, arial, helvetica, genava" size="20"; }
.text { font-family: verdana, arial, helvetica; font-size:10px; color: #oooooo}
När jag skriver ut <span class="text">webForum</span> så funkar det bara i IE. :(
------------------
Forumledare, webForum
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg
.text { font-family: verdana, arial, helvetica; font-size:10px; color: #oooooo}
Färgkoden ser närmast ut som du har använt o:n (som i Olof) istället för nollor.
------------------
Funktion är vackert
HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg Som min hjälte Homer Simpson brukar säga...D'oh!!! :e :e :e
------------------
Forumledare, webForum
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Det märkliga är ju att det fungerade i IE. :)
------------------
/Tor
www.tor.nu
HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg Men IE kanske bara tolkade storleken. Svart är ju standard.
------------------
Forumledare, webForum
[Redigerat av Hallgren den 07 sep 2001]
ZreoXMedlem sedan juli 200159 inlägg Netscape 4 som vi antagligen syftar på ??? har ju alltid haft den fördelen respektive nackdelen att den validerar allt den ska visa... och ser det inte bra ut så vägrar den visa något.
Ska dock påpeka att N6 visade som IE dvs spottade ut det den förstod, struntar i det den inte förstår.
------------------
Kodarkivet
----------------------
Kodarkivet
psykologMedlem sedan apr. 2000137 inlägg Där har vi ju ett levande exempel, IE är både bra och dåligt, bra att surfa i, dåligt att koda i. Det enda vi kan göra är att vänta och se om Mozilla blir lika bra i alla OS, ifall inte får vi göra nåt drastiskt, typ elda upp fem NS/MOZ användare var.
Lade ni märke till MOZ, det är ju Morrisseys smeknamn!
------------------
Jonas Carlsson
http://quake.swe.net/eguana
xeez@swipnet.se
Killed by death
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Lägg också märke till att IE är de två första bokstäverna i det som man brukar skrika när man precis tappat en Volvo 240-motor på tårna. IEAOUGH!
Moz har för övrigt samma källkod på alla plattformar, vilket inte andra läsare har *host* IE *host*.
------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!