Det är en länk som jag satt skugga på mha att lägga text på text genom position:absolute. Till vänster om länken har jag placerat en liten bild. Ser väldigt snyggt ut, men bara när jag klickat på "uppdatera" på browsern (Firefox). När jag först öppnar sidan så ligger både länken och dess skugga ovanpå bilden, men så fort jag uppdaterar så flyttar sig texten till höger om bilden...??????????
Någon som förstår vad jag menar och kanske stött på det själv? Måste vara en bugg??
Sådant har oftast att göra med att man inte placerat objektet eller vad det nu är på ett sådant sätt så webläsaren inte behöver tveka när den ska placera den på sidan. Svårt att uttrycka vad jag menar med rätta ord känner jag, så det får bli lite som det blir. Tydals h4 svävar i en jättestor div och vet inte vart den egentligen ska placera sig. Så den dyker ner där den tror den ska vara. När webläsaren sedan har gått igenom all kod, så finns det noterat någonstans i minnet vart den skulle ha varit och placerar sig där när man uppdaterar. Ingen bugg, man har bara varit vag.
När det gäller din bild så är det svårt att säga utan att ha sett koden. Men förmodligen handlar det om samma sak på ett ungefär :-)
webläsaren, cachminne... Jag fick samma problem första gången jag gick in på sidan, men inte nu längre.
Problemet behöver inte alls vara jobbigt, kan vara en pyttegrej, ibland kan det räcka med att man flyttar ner det som spökar längst ner i stylesheeten... så webläsaren läser det sist. Lite fuskigt kanske, men prova med det.
Har du testat med att sätta vidd och höjd på dina bilder, det vill ff ha...:-).
När du kör xhtml får du inte ha border på bilderna.
i stället skriver du
img {
border: none;
padding-right: 2px; (så slipper du ha i koden)
}