Hej,
Fick ett litet problem med footern helt plötsligt när jag satt och jobbade. Upptäckte att den helt enkelt såg konstig ut jämfört med hur samma footer ser ut på de resterande sidor på https://www.flygfyren.nu.
Bifogar en bild på hur det ser ut på första sidan. Någon som vet vad som kan vara orsaken till problemet?
linuxMedlem sedan nov. 200521 inlägg Hej!
footern ligger rätt när jag besöker din sida.
Det såg faktiskt bra ut i IE när jag tittade efter. Det verkar vara i FF konstigt nog som det ser konstigt ut. Det brukar inte vara så :)
fridanMedlem sedan sep. 2005406 inlägg Det ser bra ut hos mig (FF 1.0.4 + Mac).
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg Jag har lagt märke till liknande saker vid en annan site. Jag har då prövat med att undersöka källkoden både när felet har uppstått, och när jag har laddat om sidan och felet inte har synts. Koden var exakt lika vid båda tillfällena. Därför tror jag det rör sig om en liten bugg i FF.
Men hur kommer det sig att jag inte har sett det tidigare? :OO Jag kör för övrigt med version 1.0.3. Vilken är den senaste versionen av FF?
Saken är ju den att felet bara förekommer på index.php medan de andra sidorna renderas korrekt avseende footern.
Installerade ver 1.0.7 och det löste mitt problem!
fridanMedlem sedan sep. 2005406 inlägg Får hoppas att inga av dina besökare sitter med 1.0.3 då. ;)
Näe...men enligt UlfT kunde detta mycket väl vara en bugg i FF som förekommer högst sporadiskt och då känns det svårt att förebygga...eller hur?!
fridanMedlem sedan sep. 2005406 inlägg Känns lite onödigt, ja. :)
linuxMedlem sedan nov. 200521 inlägg Jag har testat din sida i FF 1.07 för GNU/Linux och det ser bra ut.
1.07 är den senaste versionen.
Firefox 1.5 närmar sig skarp version.