WiZzLeRMedlem sedan juni 2002346 inlägg http://wizzler.lokalen.nu/projects/the_fuzz_v3/
Tanken är att så där ska första sidan se ut samt ett par andra. Sedan ska jag inkludera ett forum och då måste högra kolumnen bort. Just nu är det en bakgrundbild och min tanke var alt vid forumet så byter jag bg bilden till helvit eller så gör jag helt enkelt 2 olika divvar som fungerar som kolumner och vid byte så tar jag bort en vid och låter main vara kvar.
Vad tycker ni ?
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Jag hade haft två olika bakgrundsbilder, en helvit och en som ser ut som den gör nu.
Sen hade jag helt enkelt löst det med programmeringspråket du använder.
WiZzLeRMedlem sedan juni 2002346 inlägg mm. hur skulle du switcha då ? Två olika stylesheets för bgn och växla mellan dem ?
InsiderMedlem sedan jan. 2000978 inlägg Enklast blir kanske om du sätter olika id:n för <BODY> på de olika delarna på sajten med <body id="forum">.
#wrap{background-image:.....;} /* standard bakgrundsbilden */
body#forum #wrap{background-image:.....;} /* bakgrundsbild specifik för forumet */
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg
WiZzLeR skrev:
mm. hur skulle du switcha då ? Två olika stylesheets för bgn och växla mellan dem ?
Jag hade nog kört något liknanade:
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" />
IF (QUERYSRTRING = FORUM) THEN
<style type="text/css">
#continer { background: url(...); }
</style>
END IF
WiZzLeRMedlem sedan juni 2002346 inlägg hm Insider's förslag ser ganska interessant ut.