Har en input type=submit men den får en tjock ram runt sig. Jag vill ha en 1 pixel tjock ram men det verkar som att man antingen får en tjock ram eller ingen alls. Har man en type=button så funkar det som jag vill men jag behöver en submit-knapp...
Egen ram på submitknapp?
10 svar · 554 visningar · startad av inspiro
border-width: 1px;
Tilägg: det är som den är markerad på nåt sätt, trycker man någonstans utanför knappen försvinner ramen. Kan man ta bort markeringen från början när sidan laddas?
input.submit {
border: 1px solid #000;
}
<input type="submit" name="foo" value="bar" class="submit" />
/r äh vafan ;)
Näe border-width=1 funkar alltså inte, jag får en tjock svart ram runt även om jag skriver så här: border: #dddddd 1px solid
Så här ser det ut, se bifogad bild... vill att båda ska se ut som avbryt-knappen.
inspiro skrev:
Så här ser det ut, se bifogad bild... vill att båda ska se ut som avbryt-knappen.
Är inte det där en Internet Explorer-bugg? När du har markören inom formulärfältet så markerar den submitknappen med en svart border. Går inte få bort... (Vad jag vet!)
Bugg vete tusan. Det aktiva formulärets submit-knapp får en extra kantlinje för att markera att man ska trycka där. Använder man Windows XP och temat Luna så får submit-knappen en blå kantlinje runt sig i detta forum exempelvis.
Det finns en fuling-workaround, men den kräver lite javascript. Har för mig att det var såhär:
<input type="submit" name="foo" value="bar" class="submit" [b]onfocus="this.blur;"[/b] />
Funkar inte för mig...
Man kan ju alltid göra en vanlig button, och låta onclick köra submit() på formuläret.
Det kanske finns ett syfte med den svarta ramen. Att försöka undvika den med javascript kommer inverka på tillgänglighet och användarvänlighet negativt, har jag en känsla av...