Har du lust att visa lite exempelkod?
Pröva att lägga till en <br style="clear: both" /> i under-diven, se ifall det hjälper. Men som sagt, lite kod skulle underlätta. :)
6 svar · 256 visningar · startad av Dies_Irae
Hallå,
litet jobbigt problem här:
Om du har en div kallad Under som ligger under en annan div vi kallar Over
Och lägger in saker i Under diven som länkar och liknande.
Då kan du trycka på dessa länkar i IE och alla events såsom mouseover etc funkar på diven under.
Men i Firefox så blir den helt utstängd, dvs, inga events du kan inte klicka på den osv.
Hur löser man sådant?
Har du lust att visa lite exempelkod?
Pröva att lägga till en <br style="clear: both" /> i under-diven, se ifall det hjälper. Men som sagt, lite kod skulle underlätta. :)
Sedär, men jag ska flytta de objektet beroende på vad man klickar på under så måste ha absolut. (tror jag)
Edit: Attan
Jag hade planerat att lägga en delvis transparent bild som bakgrund i over diveen. Men gör jag detta funkar de inte någonstanns (ie, ff, opera)
Det hade ju varit grymt skönt att kunna sätta någon egenskap på en div att den endast ska ritas ut men inte ta emot någon interaktivitet (typ klick) Så den ritas fast inte finns.
http://www.digsun.com/test.php
Uppdaterade sidan med over diven som liten och en transparent (svart - trans - svart) bild.
Förstår inte riktigt vad du menar men du har ju inte angett någon absolut position i pixlar som t ex:
<!--
.under {
position : absolute;
top: 50px; left: 0px;
border : solid thin;
width : 200px;
height : 200px;
}
.over {
background-image: url('test.gif');
position : absolute;
top: 0px; left: 0px;
border : solid thin;
width : 100px;
height : 50px;
}
\--\>
PS som du har kodat så ligger under överst???
vad jag menar med över och under i detta fall är mer i 3D alltså z. inte X Y positionen
Dvs, jag vill att dessa element ska ligga precis på varandra och att du endå ska kunna klicka och få anrop tlll mouseover mm på den undre diven (Den som ritas först av browsern)