Hello, jag har lite problem med att få till min IFRAME. (första gången jag använder mig uttav IFRAME). Jag vill ha höjden till 100%, men det tycks inte gå så bra i FF, i IE går det bra. Bredden däremot accepteras av både FF och IE.
Sidan som innehåller IFRAME koden.
<iframe src="sida.asp" style="width:90%; height:100%;"></iframe>
Doctype
<!DOCTYPE HTML PUBLIC '-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN'>
Min Css
body {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 11px;
background-image: url(../images/background.gif);
height:100%;
}
Tacksam för svar! :) Har sökt och fortsätter även att söka, men har hittills inte stött på någon lösning för mitt problem!
10-4 over and out.
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Anledningen till att Fx visar din iframe högre än 100% verkar bero på att Fx också läser in iframen´s attribut (vissa iaf.) i dess totala rymd.
Testa att sätta frameborder="0" på din iframe för att se om problemet åtgärdas.
Jag har tyvärr inga konkreta bevis för ovanstående men jag har sprungit på liknande problem med andra element. :l
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg Jag tror att iframen är 100% i Firefox. Frågan är bara "100% av vad?". Svaret är 100% av dess förälder, vars höjd jag befarar är "auto", alltså så mycket som dess barn kräver. Du får alltså ange höjd på alla förfäder till iframen för att den ska kunna få "100%"s höjd. :)
zcorpan skrev:
Jag tror att iframen är 100% i Firefox. Frågan är bara "100% av vad?". Svaret är 100% av dess förälder, vars höjd jag befarar är "auto", alltså så mycket som dess barn kräver. Du får alltså ange höjd på alla förfäder till iframen för att den ska kunna få "100%"s höjd. :)
Det där stämde fenomenalt bra! :)
Tabellen var 100% i höjd från början, sen upptäckte jag att IFRAMEn låg i en DIV, så jag justerade höjden på DIVen och nu fungerar det! :)
Tack zcorpan! :)
10-4