webForumDet fria alternativet

DIV-problem

4 svar · 429 visningar · startad av lillebror

lillebrorMedlem sedan apr. 20041 687 inlägg

Hej,

Har ett problem med en DIV. Jag undrar varför diven som är markerad med rött i underkant och på sidorna skjuter över den andra diven som ligger under i form av en footer? Diven "Antal besökare" ligger i ytterligare en div som är satt till "float: right:". Misstänker att detta kan vara problemet, eller?

Annars när allt fungerar som det ska anpassar sig footern efter hur mycket innehåll som finns på sidan så att den alltid hamnar längst ner.

div.jpg
webbebbaMedlem sedan juni 200593 inlägg

Jag kan inte se någon överlappning varken i Firefox eller IE men du kan ju testa koden nedan.

#belowthebottom {
	clear: left;
  	height: 24px;  /* samma som #bottom */
  	background-color: #fff;
	padding-top: 30px;
        margin: 0 0 10px 0;
{

webbebba skrev:

Jag kan inte se någon överlappning varken i Firefox eller IE men du kan ju testa koden nedan.

Hmm...igår kväll så det konstigt ut innan jag gick och lade mig. Kan kanske ha berott på det då :)

Nu ser det bra ut på första sidan. Dock har jag fortfarande ett fel på https://www.flygfyren.nu/articles.php.

Där går inte de svarta kantlinjerna hela vägen ner så att de omsluter "footern". Vad kan detta bero på?

Problemet löste sig ju tidigare men när jag sedan skulle snygga till allting genom att lägga till en div under varje box för att ta bort kantigheten uppstår samma problem längst ner på sidan genom att den sista diven lägger sig över footern! :)

Vad beror detta på? Alla dessa divar ligger ju redan innanför en stor CONTENT-div så de borde ju hålla sig där tycker jag :e

div02.jpg

Problemet löst efter en stunds tweakande :)

Genererad på 382 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb