Halloj ;)
Har denna kod inlagd i min div container som första div:
#box {float:right; position:absolute;margin-top:0px;margin-left:750px;height:auto;
width:auto;border:solid 0px #000;background:#fff; padding:0px;}
Meningen är att den skall ligga till höger om själva containern(layouten) som är på 740 px, helst med 10px mellanrum. Det fungerar alldeles förträffligt - men - eftersom sidan är 1024*768 vill jag inte att boxen hamnar ovanpå layouten i lägre optimeringar typ 600*800 eftersom den ligger i absolute-position left 750px- alltså vill jag ändra positionen tilli procent som funkar BÅDE i IE och FF. Den förstnämnda webbläsaren lever sitt eget liv om jag anger procent.
Hur som helst, jag har blivit totalt blind efter att ha suttit och klurat och ändrat så jag har säkert glömt nåt elementärt. Hur kan jag få boxen att ligga vid sidan av själva containern och ligga kvar där oavsett optimering?
Det gör inget om sidan måste skrollas i sidled vid 600*800 bara boxen ligger på sin plats.
Jag har testat med olika varianter av float, utan float, absolute som relative, marginminus som marginplus, i olika kombinationer med float och gud och hans moster utan att det funkar. Kan det vara ett alternativ att lägga boxens div innan själva containern tro? Så vad göres?
mvh/Lena