TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg Jag försöker stoppa in en bakgrundsbild i min css men det vill inte funka, vad är det för fel på denna kod?
.bottom {
border: #000000; border-style: solid; border-top-width: 1px; border-right-width: 0px; border-bottom-width: 0px; border-left-width: 0px;
background-color: #BABEC2;
background-image: url(gfx/org/headbg.gif);
background-repeat: repeat-x;
}
Och här klämmer jag in det:
<td height="11" colspan="2" valign="top" class="bottom"> </td>
Men detta funkar alltså inte för jag får ingen bild, varför?
Sökvägen är rätt, alla filer ligger i samma katalog där ligger 'gfx' och i den ligger mappen 'org' med filen 'headbg.gif'.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Hur ser bilden ut?
Stora/små bokstäver i sökvägen?
Länk till sidan underlättar oerhört. :)
TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg Det är en bild som är 1px bred och 11px hög, den har inte samma färg som bakgrunden så det är inte där det felar :/ Sökvägen är rätt, bara små bokstäver så jag fattar verkligen inte alls varför det inte funkar.
Kan inte länka till sidan eftersom den inte ligger uppe :/
TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg Själva ramen syns så jag fattar verkligen inte varför inte bilden gör det.
TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg Såhär ser resten av koden ut:
<table width="100%" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr valign="top">
<td class="borderRight"> </td>
<td width="780"><table width="780" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td height="100" colspan="2" valign="top" class="top"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="150" height="100%" valign="top" class="meny"> </td>
<td width="630" height="100%" valign="top" class="main"> </td>
</tr>
<tr>
<td height="11" colspan="2" valign="top" class="bottom"> </td>
</tr>
</table></td>
<td class="borderLeft"> </td>
</tr>
</table>
TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg Just jäklar... Jag har ju min .css i mappen 'include' men när jag sätter
background-image: url(gfx/org/headbg.gif);
till
background-image: url(..gfx/org/headbg.gif);
så funkar det endå inte?
Include-mappen ligger alltså i root tillsammans med resten av alla filer och mappar. Men det borde ju inte spela någon roll eftersom koden endå inkluderas i resten av koden på sidan som ligger rätt för sökvägen... Blir galen.
-----
hehe, sen kan man ju testa att klämma dit ett / så löste det sig ju, pinsamt. Tack endå.