webForumDet fria alternativet

Gästbok

5 svar · 671 visningar · startad av Jive

JiveMedlem sedan okt. 20052 inlägg

Har laddat ner script för gästbok och allt e klart...undrar hur jag får in den på min hemsida nu bara...jag har telia som server... tack så mycket på förhand!

/Jive

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

Har de stöd för asp/php/cgi/vaddunuharförscript då?

Edit: och välkommen! :birp

WuiqedMedlem sedan juli 200519 inlägg

De flesta ISP låter användarna ladda upp till sitt utrymme via ftp. En del har ett webbgränssnitt, men hur Telia gör har jag ingen aning om. Leta lite på deras sajt eller kontakta kundtjänsten.

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Har du bara utrymmet som kommer med abonemang så kan du nog glömma att köra script, det brukar man vara tvungen att betala för. När jag hade felia så gick det utmärkt att ladda upp via ftp med dom uppgifter man får i värdehandlingarna från telia.

pimpNMedlem sedan okt. 200589 inlägg

God dag Jive,
jag förmodar att din gästbok är kodad i språket asp eller php.
Tyvärr är jag mycket tveksam till att Telia stödjer den formen av script's vilket gör din gästbok värdelös på en sådan server. Den kommer alltså inte att fungera.

Om det nu trots allt skulle fungera och du är nybörjare på asp eller php kan du göra så att du lägger upp alla filerna och sedan länkar till gästbokens första sida som vanligtvis heter någonting i stil med gastbok.asp eller liknande.

Du kommer då att komma till en ny sida där gästboken ligger, men om du vill ha den "i" din egen sida måste du läsa guider om språket som gästboken är kodad i, annars kommer det gå galet när du börjar flytta runt kod från gastbok.asp till din sida :)

Lycka till!

blåjeansMedlem sedan sep. 2005849 inlägg

Vad bra att det fanns en sån här tråd redan. Alltså... jag är total nybörjare och fattar egentligen ingenting, men jag vill gärna ha gästboken på gruvsjö. Men hur gör man??
Jag läste lite här och gjorde som det stod, men jag kom inte särskilt långt för det kom upp en ruta som begär användarnamn och lösenord för att komma in på localhost - hur vet jag vad det är??? :q

Det jag vill är alltså detta: Jag har en javascriptsmeny (som jag hittade nånstans), och ifrån den vill jag länka så att gästboken öppnas i main (använder frames).
Vad ska man då länka till? gastbok.asp?

Hjälp... jag känner mig rätt så dum här men jag fattar inte nånting... :r Och det här måste ju vara rätt ställe att börja fråga?? :OO
Jag vill bara ha en fin gästbok utan reklam och skit.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)