liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg Jag vill få bort alla extra utrymmen som finns i en tabell... Om man t.ex. sätter margin, padding och border till 0 så är det fortfarande ett litet utrymme kvar mellan cellerna...
Det jag vill är att texten i cellener a längst till vänster skall stå lika långt ut till vänster som all annan text också gör.
Måste väl finnas ett sätt att få bort alla mellanrum på??
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg ööh, nu testade jag att sätta margin till -2px, tog sedan bort det så att det enbart var margin, padding och border som var satta till noll kvar. Nu fungerar det, skummt... Jag satt och tryckte som en galning innan på F5 men antagligen så har det inte hjälp då...
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Kan du inte ge lite exempelkod? Jag förstår inte riktigt hur du menar.
Har du prövat att lägga till border-collapse: border-collapse;?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Du kan trycka Ctrl+F5 för säkerhets skull när du ska uppdatera, då laddas sidan om helt.
En liten fråga. Folk säger att man inte ska använda tabeller nuförtiden. Ja inte till design i alla fall, men för text sådär måste det väl fortfarande vara det enda rätta?
zcorpanMedlem sedan dec. 20042 245 inlägg
silfver skrev:
Har du prövat att lägga till border-collapse: border-collapse;?
Jag tror det borde vara
table { border-collapse:collapse; }
:)